ساخت سیستم های Sparc M7 با امنیت در سیلیکون توسط اوراکل

ساخت سیستم های Sparc M7 با امنیت در سیلیکون توسط اوراکل


اوراکل ساخت سیستم مبتنی بر آخرین مدل پردازنده Sparc M7 را آغاز کرده است. این شرکت ادعا می کند با ساخت محافظ در سیلیکون، گام بلندی در جهت حل مشکلات امنیتی دنیای آنلاین خواهد پیمود. تراشه Sparc M7، سال گذشته در نمایشگاه Openworld در سان فرانسیسکو، رونمایی شد و در همان زمان به عنوان ابزار پیشگیری، نظرات بسیاری را جلب کرد.


اوراکل نیز سوپرکلاستر M7 اوراکل را همزمان با سرورهای T7 و M7 در مراسمی نشان داد. این سرورها همگی بر پایه ریزپردازنده M7 با 32 هسته و 256 نخ هستند که Security in Silicon را برای محافظت و رمزگذاری بهتر در مقابل نفوذ و SQL in Silicon را برای بهره وری بهبود یافته پایگاه داده ارائه می دهند.
همراه با امنیت داخلی، سوپرکلاستر M7، سخت افزارهای محاسباتی، شبکه و حافظه را همراه با مجازی سازی، سیستم عامل و مدیریت در نرم افزار در یک جعبه با زیربنای Cloud جمع می کند.
مدیرعامل اوراکل، لری الیسون، در Openworld حضور یافت تا در مورد دلیل اهمیت ساخت امنیت در سیلیکون، صحبت کند. وی اظهار داشت: "در بسیاری از حملات سایبری، ما نمی توانیم پیروز شویم. جنگ را نباخته ایم ولی بسیاری از میدان ها را از دست داده ایم. ما باید دوباره به این فکر کنیم که چطور می توانیم تکنولوژی را نیز همانند تحویل انبوه داده ها در Cloud، به دیگران ارائه دهیم."
الیسون توضیح داده است که :"امنیت پایگاه داده بسیار بهتر از امنیت اپلیکیشن است. همیشه باید امنیت را تا جایی که ممکن است در پایین استک قرار داد. قسمت پایین استک، سلیکون است. اگر همه داده های شما در پایگاه داده، رمزگذاری شود، بهتر از اینست که کد اپلیکیشنی داشته باشیم که داده های شما را رمزگذاری کند. اگر امنیت در پایگاه داده باشد، هر اپلیکیشنی که از آن پایگاه داده استفاده می کند، امنیت را هم به ارث می برد." وی افزوده است:"امنیت سیلیکون، نیز بهتر از امنیت سیستم عامل است. بدین صورت که هر سیستم عاملی که بر روی آن سیلیکون اجرا می شود، امنیت را نیز به ارث می برد و آخرین باری که من چک کردم، حتی بهترین هکرها هم روشی برای بارگذاری تغییرات در ریزپردازنده ها پیدا نکردند."
ایده بزرگ الیسون، بیرون بردن ویژگی های امنیتی نرم افزاری از سیستم عامل ها، ماشین های مجازی و حتی در بعضی موارد پایگاه داده هاست زیرا نرم افزار می تواند تغییر کند و در عوض، قرار دادن این ویژگی ها در سیلیکون است که امکان تغییر ندارد. وی نیز امنیت را به صورت پیشفرض فعال می داند بدون اینکه اختیاری برای فعال یا غیرفعال کردن آن وجود داشته باشد، زیرا اگر مشتری فعال کردن آن را فراموش کنند ممکن اطلاعات بسیاری را از دست بدهد.
سوپرکلاستر M7 و سرورهای sparc M7 هم اکنون موجود می باشند.

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر