چگونه آخرین آپدیت ویندوز 10 را دریافت کنیم؟

چگونه آخرین آپدیت ویندوز 10 را دریافت کنیم؟


اگر تا به حال نتوانسته اید آخرین آپدیت ویندوز 10 را دریافت کنید،با ما همراه شوید تا متوجه شوید چگونه این کار را به صورت دستی انجام دهید و اولین آپدیت بزرگ ویندوز 10 را دریافت کنید.این آپدیت از این نظر اهمیت دارد که بسیاری از مشکلات ویندوز 10 را رفع کرده است.

مرداد ماه امسال،مایکروسافت بعد از مدت ها گمانه زنی و انتظار آخرین نسخه ی ویندوز خود را یعنی ویندوز 10 منتشر کرد و ویندوز 10 در کم ترین زمان بر روی میلیون ها دستگاه نصب شد و هنوز هم  به کاربران آن افزوده می شود.کورتانا،لوگوی جدید،مرورگر تازه و سیستم امنیتی ویندوز هلو ،استور یکپارچه و ... از ویژگی های ویندوز 10 می باشد که اگر کاربر آن باشید با بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای آن آشنا شده اید.از زمان انتشار ویندوز 10 آپدیت ها  و بیلد های متفاوتی برای آن منتشر شده است ولی آپدیتی که این ماه عرضه شده است بزرگترین آن ها است.پنج شنبه ی گذشته مایکروسافت بزرگترین آپدیت پاییزی ویندوز 10 را تا کنون منتشر کرد که نام آن Threshold 2 یا آپدیت نوامبر است.این آپدیت ویژگی های متعددی را به ویندوز 10 افزود و باگ های بسیاری را رفع کرده است.مایکروسافت اعلام کرده است که این تغییرات و بهبود را از اینسایدری ها دارند و از آن ها تشکر ویژه ای  کرده اند.برخی از ویژگی های تازه ی این آپدیت به این شرح است:

1.برخورداری مایکروسافت اج از همگام سازی و پیش نمایش تب ها

2.تغییرات استارت منو

3.ارتقای کورتانا

4.حل مشکل فعال سازی ویندوز

5. قالب‌ بندی بهتر در باز شدن صفحات

6. امکان انتقال یک پنجره از یک صفحه دسکتاپ به صفحه دسکتاپ دیگر

7. انتقال دکمه های جدید دسکتاپ به سمت راست

8. افزایش سرعت اجرای چندین برنامه به طور همزمان

9. تغییرات ظاهری در شکل برخی آیکون ها

10. بهینه سازی امکانات لمسی برای دیوایس های موبایل و تبلت ها

11. یکپارچه سازی اپلیکیشن های Skype و Sway

12. تبلیغات در استارت منو

13.ذخیره سازی اپلیکیشن ها و اطلاعات آن ها در حافظه جانبی

 

به هر حال،در دو روز گذشته بسیاری از کاربران این آپدیت ارا به صورت خودکار دریافت نکرده اند،اگر شما هم جز افرادی هستید که هنوز ویندوز 10 تان آپدیت نشده است از روشی که در ادامه خواهیم گفت استفاده کنید.

یکی از روش های مفید و سریع برای دریافت آپدیت ویندوز10 ،استفاده از نرم افزار Windows media creation tool است.این نرم افزار یک برنامه ی مفید کاربردی است که برای برای ایجاد یک فایل ISO و انتقال آن به USB یا DVD برای راه اندازی و نصب می‌ باشد.این برنامه برای شرکت مایکروسافت است و در زمان عرضه ی آن مایکروسافت اعلام کرد که ابزار ایجاد فایل نصب ویندوز ۱۰ می ‌باشد.یکی از نگرانی های کاربران این است که نمی خواهند درایو آن ها پاک شود و مجبور شوند دوباره اپلیکیشن ها را نصب کنند.استفاده از این نرم افزار این مشکل را حل خواهد کرد.

 

1.دانلود

از طریق این لینک مایکروسافت می توانید نرم افزار media creation را دانلود و سپس نصب کنید.در عکس زیر می توانید گزینه ی دانلود را ببنید.

1media creation1ayaz

 

 

2.راه اندازی

آیکون برنامه را پیدا کنید و آن را اجرا کنید.

2media creation2

 

3.انتخاب

زمانی که برنامه را اجرا کنید این برنامه از شما خواهد پرسید :چه کاری می خواهید انجام دهید؟ و در پاسخ دو گزینه برای شما مشخص کرده است که باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.گزینه ی اول Upgrade this PC now است یعنی،می خواهید همین حالا کامپیوتر خود را آپگرید کنید.گزینه ی دوم Create installation media for another PC است.یعنی ایجاد مراحل نصب برای کامپیوتر دیگر.گزینه ی نخست را انتخاب کنید یعنی آپگرید کامپیوتر و سپس بر روی دکمه ی next یا بعدی کلیک کنید.مراحل دانلود اطلاعات به صورتی که در عکس زیر می بینید آغاز خواهد شد.

3media creation3

 

4media creation4

 

 

4.اکسپت کردن

پنجره ای باز خواهد شد که قوانین و مجوزها را در آن توضیح داده است که طبیعت برای ادامه ی کر باید آن را قبول کنید و گزینه ی accept را بزنید.

5media creation5

 

5.آپدیت

در این مرحله برنامه وضعیت ویندوز فعلی را در سرورهای مایکروسافت بررسی می کند و این کار مدتی طول خواهد کشید پس صبور باشید.

6media creation6

 

6.نصب

و بالاخره مرحله ای که منتظر آن هستید فرا خواهد رسید،پنجره ای که نمایش داده می شود با عنوان "آماده شدن برای نصب"خواهد بود.همان طور که در عکس زیر می بینید به شما اطینان می دهد که فایل های شخصی و اپلیکیشن هایتان حفظ خواهد شد.بر روی گزینه ی نصب کلیک کنید.خیال تان راحت باشد این مراحل تنها برای آپدیت ویندوز شما است و هیچ چیز از بین نخواهد رفت.برای تکمیل آپدیت کمی منتظر خواهید ماند.پس از تکمیل پروسه ،کامپیوتر شما ری استارت خواهد شد و آپدیت خواهد شد.

7media creation7

همان طور که در قسمت های بالا مشاهده کردید این فرآیند سریع و بدون دردسر انجام خواهد شد و ویندوز شما آپدیت میشود بدون این که اطلاعات و نرم افزارهایتان دچار مشکل شود.اگر ت این لحظه سیستم عامل شما آپدیت نشده است،آن را آپدیت کنید و از ویژگی های جدید ویندوز 10 لذت ببرید.

 

 

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانالتلگرام ما ملحق شوید .

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر