دستاورد جدید متخصصین ایرانی، ربات انسان نمای سورنا

دستاورد جدید متخصصین ایرانی، ربات انسان نمای سورنا

ربات انسان نمای ایرانی سورنا ” با هوشی بالاتر و دقیق تر نسبت به قبل قادر است از پله بالا برود

به گزارش خبر اینترفر ؛ مدیر طرح ملی ربات انسان نمای «سورنا» گفت: نسل سوم ربات انسان نمای ایرانی به نام سورنا با حضور مسئولان رونمایی شد. عقیل یوسفی کما طی گفت وگویی اظهار کرد: این ربات با کمک 700 نفر از متخصصان از سراسر کشور به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این ربات برتری زیادی دارد و سرعت آن هفت برابر و هوشمندی آن نسبت به اشیا و موانع و پله بیشتر شده است.مدیر طرح ملی ربات انسان نمای «سورنا» افزود: این ربات نسبت به نسل های قبلی ارتقا پیدا کرده است و قرار بود که خبرنگاران خارجی نیز در این مراسم حضور پیدا کنند که ویزا به موقع دریافت نکردند.

2015-11-17_011038یوسفی کما تصریح کرد: نسل اول سال 87 و نسل دوم تیر 89 سورنا دو تولید شده است و فعلا به صورت نمونه ساخته شده است و اندام مصنوعی و ربات کوچک نیز در دستور کار است. پروژه ربات سورنا ۳ با هدف توسعه و ساخت ربات انسان‌نما با قابلیت‌های واقعی‌تر و طبیعی‌تر نسبت به نسل‌های قبلی خود و همچنین بسترسازی به منظور کاربرد فن‌آوری‌های گسترش‌یافته آن در حوزه‌ها وقالب‌هایی نظیر ربات‌های امدادگر و به‌توان به ویژه در کاربردهای پزشکی تعریف شد. نام‌گذاری این ربات بر اساس نام سردار اشکانی؛ سورنا انجام گرفته‌است.
مدیر طرح ملی ربات انسان نمای «سورنا» گفت: تولید انبوه در سایز کوچک برای مراکز آموزشی و تحقیقاتی در دستور کار است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر