Copy of مارشمالو در گلکسی نوت 5 : ظاهری بهتر و عملکردی کندتر

Copy of مارشمالو در گلکسی نوت 5 : ظاهری بهتر و عملکردی کندتر


اولین بیلد سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو برای گلکسی نوت 5 عرضه شد . این عرضه فرصتی را برای تست این سیستم عامل در اختیار خبرگذاری ها قرار داد . عرضه کامل OTA هنوز شروع نشده است اما اگر مرحله اول به خوبی پیش برود ، عرضه OTA نیزبه زودی آغاز می گردد . خب ، داستان از این قرار است که مارشمالو TouchWiz UI ظاهر و احساس بسیار بهتری را در اختیار کاربر می گذارد اما عملکرد ضعیفی دارد .

ZOKAIEE341

در سیستم عامل جدید بهبودهای زیاد ولی کوچکی از نقطه نظر زیبا شناختی صورت گرفته است اما یکی از این تغییرات که به خوبی نظر کاربر را به خود جلب می کند این است که رنگ پیام ها (notification) بسیار بهتر شده است . پیش زمینه تیره آبی رنگ هم اکنون با یک پیش زمینه سفید رنگ جایگزین شده و در آن آیکن هایی به رنگ سبز کم رنگ و آبی چیده شده است . این پیش زمینه در مقایسه با طراحی قبلی ، هوشمندانه تر و ماهرانه تر می باشد .

منو تنظیمات شباهت زیادی با منو قبلی دارد اگرچه ویژگی هایی نظیر بخش قابلیت های مفید (useful features section ) به آن اضافه شده است که دسترسی به تنظیماتی مانند بی صدا سازی آسان (easy mute ) و بارگذاری سریع دوربین (camera quick launch) را در اختیار کاربر می گذارد .

ZOKAIEE342

منو خاموش سازی (power off ) نیز از نظر طراحی کمی زیبا تر شده و اطلاعات باتری نیز با واحد mAh نمایش داده شده است . این تغییرات برای بسیاری از افراد مفید می باشد اما نکته مایوس کننده این است که در Air Command window و میانجی دوربین هیچ تغییری صورت نگرفته است .

ZOKAIEE343

در مجموع به نظر می رسد کارایی کلی بهبود یافته البته باید به این نکته اشاره کرد که چند بنچمارک Antutu اپتدایی راه اندازی شدند و این بنچمارک ها نشان دادند که گلکسی نوت 5 مجهز به سیستم عامل مارشمالو در مقایسه با مدل مجهز به سیستم عامل لولی پاپ عملکرد ضعیف تری دارد ( این عملکرد در برخی موارد بسیار ضعیف بود . ) . میانگین امتیازات نوت 5 مجهز به لولی پاپ در Antutu معدل 65440, بود که در مدل مجهز به سیستم عامل مارشمالو به 57320 کاهش یافت .

ZOKAIEE344

افرادی که در XDA مشغول به کار هستند به این نتیجه رسیدند که عملکرد سیستم عامل جدید گلکسی نوت 5 در تست Geekbench بهتر بوده اما در زمینه امتیازات Antutu نتایج یکسانی کسب شده است . برنامه نویسان XDA نیز مانند ما به این نتیجه رسیدند که گلکسی نوت 5 در تست های اولیه هیچ نشانه ای در زمینه مشکلات مربوط به مدیریت حافظه از خود نشان نداده است .

به طور کلی می توان گفت که بیلد اولیه مارشمالو عملکرد خوبی را در گلکسی نوت 5 دارد . TouchWiz UI تغیرات چندانی نکرده اما ظاهر بهتری دارد و حداقل علی رغم آنچه بنچمارک ها نشان داده اند به نظر می رسد عملکرد بهتری نیز ارائه می کند . نکته ای که باید در ذهن داشت این است که این بیلد ، بیلد اولیه سیستم عامل مارشمالو می باشد که ممکن است تا قبل از عرضه کامل تغییر کند .

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار  به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر