وجود شگفت انگیز یک برد منطقی تاخورده کوچک در Apple Pencil

وجود شگفت انگیز یک برد منطقی تاخورده کوچک در Apple Pencil


آیپد پروی جدید بیش از یک هفته است که موجود است و بیشتر خریداران هنوز منتظر عرضه قلم نوری تبلت یا در واقع Apple Pencil هستند. متخصصان iFixit، یکی از اولین قلم ها را تهیه کرده و قسمت های مختلف آن را از هم جدا کرده اند. این متخصصین سعی کرده اند تا این ابزار مخصوص نوشتن را باز کرده و نگاهی به آن بیندازند ولی در داخل آن تکنولوژی شگفت انگیزی مشاهده کردند.


آنها در ابتدا، پلاستیک بیرونی را باز کردند و سپس کابل انعطاف پذیر آن را شکستند، که قسمت داخلی آن از فلز ساخته شده بود. در
داخل این فلز یک سنسور فشار برای سر قلم و یک برد منطقی وجود داشت که iFixit می گوید این برد، کوچکترین بردی است که تاکنون مشاهده کرده است. این برد تنها یک گرم وزن دارد، اپل این برد را تا کرده است تا بتواند آن را در داخل قلم قرار دهد.
این برد منطقی، دارای یک پردازنده مبتنی بر آرم و امواج هوشمند بلوتوث است. iFixit نیز قسمت های سر قلم را نیز از یکدیگر جدا کرده و دو امیتر برای آشکارسازی زاویه و جهت پیدا کردند. همچنان دو بخش حرکتی در آن وجود داشت که به حس کردن فشار در زمان نوشتن یا ترسیم، کمک می کند.
جالب است که iFixit، کمترین امتیاز قابلیت تعمیر را به این وسیله داده است. یعنی یک از ده! و دلیل این امتیاز پایین، شکستن قسمتی از قلم برای دسترسی به اجزای داخلی آنست. خوشبختانه Apple Pencil، احتمالا خرابی خیلی کمی در استفاده روزمره دارد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر