OpenSUSE Leap ثبات نسخه شرکتی را با آخرین نسخه نرم افزاری ترکیب می کند.

OpenSUSE Leap ثبات نسخه شرکتی را با آخرین نسخه نرم افزاری ترکیب می کند.


OpenSUSE Leap 42.1 آخرین نسخه از اوپن سوس می باشد که به گفته این شرکت اولین توزیع ترکیبی لینوکس می باشد. این نسخه که در آن تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده است جهش بزرگی نسبت به نسخه قبلی خود محسوب می شود.

جامعه  اوپن سوس  (  OpenSUSE ) اخیرا OpenSUSE Leap 42.1 را ، که یک جهش بزرگ نسبت به نسخه قبلی ، OpenSUSE 13.2 می باشد منتشر کرده است. جامعه اوپن سوس روند توسعه خود را تغییر داده است و وعده داده است که این " اولین توزیع ترکیبی لینوکس" می باشد.
درست مانند کاری که فدورا  (Fedora) در مورد Fedora.next انجام داد، اوپن سوس تصمیم گرفت درمورد توزیع لینوکس خود تجدید نظر کند که نتیجه آن OpenSUSE Leap شده است.

opensuse leap install 100626335 large


" Tumbleweed"  نسخه آزمایشی اوپن سوس است که به طور مداوم به روز رسانی می شود – درست مانند " Rawhide" از فدورا ، البته اوپن سوس معتقد است که Tumbleweed ، برخلاف Rawhide از فدورا که احتمالا فقط نسخه آزمایشی باقی بماند، یک نسخه ثابت خواهد شد. نسخه های قبلی اوپن سوس بر اساس کد همین Tumbleweed بوده اند و سپس تثبیت شدند. در اضافه، SUSE همچنین یک محصول شرکتی برای تاجرین نیز ساخته است. هر دو OpenSUSE و سیستم لینوکس SUSE برای شرکت ها به صورت جداگانه به روز رسانی می شوند.
OpenSUSE Leap 42.1 اولین نسخه سوس است که از منبع کد سوس لینوکس شرکتی استفاده می کند. این مساله نه تنها باعث صرفه جویی در زمان برای برنامه نویسان می شود، بلکه OpenSUSE قول داده است که باعث ثبات و قابل اطمینان بودن نیز می شود. 

opensuse leap desktop 100626336 large
برنامه نویسان این شرکت پکیج هایی را به سیستم زمینه ای شرکت اضافه کرده اند، در نتیجه OpenSUSE Leap نسخه های به روز تری از نرم افزار دسکتاپ نسبت به توزیع لینوکس شرکتی معمولی دارد. این مساله شکاف بین SUSE لینوکس شرکتی ثابت و Tumbleweed پر سرعت را پر می کند.
شاید به نظر کمی کسل کننده بیاید، ولی این مساله مهمی است. مانند این است که Red Hat نسخه فروشی Fedora را ، به جای Rawhide  پر سرعتش، بر اساس کد Red Hat لینوکس شرکتی  بسازد.
این نسخه همچنین آخرین نسخه OpenSUSE می باشد و احتمالا به نفعتان است که اگر نسخه قدیمی تری دارید آن را به روز رسانی کنید. این اولین باری است که KDE’s Plasma 5 دسکتاپ روی OpenSUSE موجود می باشد. GNOME 3.16 نیز موجود می باشد. با این حال- نسخه ی قدیمی تری نسبت به نسخه GNOME 3.18 در Fedora 23 می باشد ولی این شرکت معتقد است که این نسخه با ثبات تر و مطمئن تر است. البته شما حق انتخاب دارید که وقتی OpenSUSE را نصب می کنید کدام دسکتاپ را انتخاب کنید. 

opensuse leap yast 100626334 large

ابزار مدیریت سیستم یاست (YaST) با تقریبا 600 تغییر ارتقا یافته است، و شامل قابلیت های جدید است. سیستم فایل پیش فرض Btrfs می باشد که امکان گرفتن اسنپ شات سیستم فایل توسط Snapper را فراهم می کند. OpenSUSE هر ساعت از سیستم فایل ، همچنین تراکنش مدیریت پکیج و YaST اسنپ شات می گیرد. شما می توانید هر زمان که خواستید به اسنپ شات های قبلی دسترسی داشته باشید.
اما فرایند توسعه داستانی دیگر دارد. در حالی که Fedora روی آخرین نسخه هر چیزی تمرکز دارد، OpenSUSE به دنبال یک پایه ثابت با نرم افزار به روز رسانی شده است. این وعده ای متقاعد کننده است و به نظر می رسد که OpenSUSE Leap می تواند یک توزیع لینوکس موفق باشد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر