ربات پنهان‌کار در دانشگاه شهید مدنی ساخته شد

ربات پنهان‌کار در دانشگاه شهید مدنی ساخته شد


ربات پنهان‌کار توسط دو دانشجوی عضو انجمن‌های علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی طراحی و ساخته شد.محمد اسحقی، یکی از مجریان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا منطقه آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: محصول ساخته شده از نوع نمونه اولیه (prototype) بوده و می‌تواند در صورت حمایت و تامین هزینه‌ها به یک محصول نهایی تبدیل شود. البته طرح کلی یک بار مشابه شناور زیر سطحی که دستاورد سال‌های دور انجمن علمی است، بازسازی شد و در آخر ربات مذکور به عنوان نسل بعدی شناور پیشین طراحی و ساخته شد.

علی زرشکی، دیگر عضو گروه طراحی و ساخت ربات پنهان‌کار نیز گفت: از ویژگی‌های این ربات می‌توان به استفاده از سنسور تعادلی، ضبط و ارسال تصاویر، ارتباط با مرکز کنترل به صورت بی‌سیم، ناوبری هوشمند زیر سطح آب، حرکت در سطح آب بدون نیاز به پره بالابرنده و استفاده بهینه از مرکز ثقل بدنه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های ساخت این ربات توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی تامین شده است، اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، همیشه مشوق اصلی ما برای افزایش فعالیت‌های علمی بوده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر