پرواز موفقیت‌آمیز بزرگترین پرنده ساخت بشر

پرواز موفقیت‌آمیز بزرگترین پرنده ساخت بشر


بزرگترین هواپیمای جهان با ظرفیت 396 هزار متر مکعب گاز هلیوم با موفقیت پرواز کرد.به گزارش راسخون به نقل از ایسنا ، پروژه ساخت بزرگترین پرنده جهان که از گاز هلیوم برای پرواز استفاده می‌کند، اولین‌ بار توسط ارتش ایالات متحده اجرا، اما در سال 2012 به علت مشکلات تامین بودجه کنار گذاشته شد.

یک شرکت بریتانیایی با تبدیل این هواپیمای نظامی به کاربری شهری و افزودن قابلیت حمل 48 مسافر به دنبال ثبت رکورد بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.مراحل آزمایشی پرواز این هواپیما با موفقیت انجام شده است، اما علاقه‌مندان به پرواز باید تا سال آینده صبر کنند.شرکت سازنده این هواپیما در مورد ظرفیت‌های این پرنده عظیم اعلام کرد: برای پر کردن مخزن عظیم این هواپیما حدود 396 هزار متر مکعب گاز معادل 15 استخر پر المپیک، عنصر هلیوم نیاز است.بزرگترین هواپیمای جهان با 80 میلیون پوند هزینه و با طول 91 متر حتی از ایرباس A380 نیز بزرگتر است.

مسئولان شرکت سازنده در مورد سیستم حرکتی این پرنده عنوان کردند: سیستم پروازی این وسیله به صورت هیبریدی و ترکیبی از گاز هلیوم و بال‌های مکمل است. به طوری‌که حدود 60 درصد نیروی پرواز توسط گاز هلیوم تامین شده و 40 درصد دیگر نیز با نیروی بالابرنده بال‌ها تامین می‌شود.این هواپیما قادر است تا حداکثر دو هفته پرواز و با هر پرواز 10 تن محموله حمل کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر