پشتیبانی گوگل از ویندوز XP

پشتیبانی گوگل از ویندوز XP

شرکت گوگل تا پایان سال 2015 از ویندوزXP پشتیبانی می­ کند.
حمایت گوگل از مرورگر کروم بر روی ویندوزXP ادامه خواهد داشت در حالیکه انتظار می­رود کاربران حداقل یکبار ویندوز10 را مورد ارزیابی خود قرار دهند.

نقطه ­ی مقابل شرکت گوگل، مایکروسافت می ­باشد که سال گذشته پشتیبانی از ویندوزXP را تمام کرد و رسماً بازنشستگی آن را اعلام نمود.

گوگل در سال 2013 اعلام کرده بود تا پایان آپریل 2015 پشتیبانی خود را از کروم در ویندوزXP ادامه می­ دهد اما اکنون این زمان را تا پایان سال 2015 تمدید نموده و همینطور وصله­ های امنیتی و بروز­رسان کروم در ویندوزxp را در اختیار کاربران قرار می­ دهد.

images

 

شرکت گوگل هیچ بیانیه ­ای به منظور تمدید مجدد پشتیبانی از مرورگر کروم را اعلام نکرده است.

داستان­های پشت پرده: همانطور که در ماه آپریل سال گذشته اعلام شد، شرکت مایکروسافت پشتیبانی از ویندوزxp را رها کرد و استعفای آن را اعلام نمود و کاربران را به سمت نسخه­ های جدیدتری هدایت کرد. بنابراین استفاده از ویندوزxp کاهش پیدا کرد اما بطور کامل قطع نشد. لازم به ذکر است که سرعت گرایش کاربران به سمت نسخه­ های جدید در حال حاضر بسیار آهسته است و با توجه به سرشماری StatCounter و NetMarketShare حدود 10 تا 17 درصد از کاربران اینترنت هنوز از سیستم عامل یاد شده استفاده می­ کنند.

عرضه ویندوز10

علت پشتیبانی گوگل از کروم هنوز بیان نگردیده است، اما دو دلیلی که ممکن است به اذهان عمومی خطور کند بصورت ذیل می­ باشند: از آنجا که هنوز آمار کاربران ویندوزxp بالا است احتمالاً گوگل نمی­خواهد کاربران خود را از دست بدهد و چون بیشتر بدافزارها از طریق فعالیت های آنلاین مانند ایمیل و وب­سایت­ های مخرب بر روی رایانه، نصب می­ شوند، نرم افزارهای بروزرسانی امنیتی کروم برای جلوگیری از این امر بسیار مفید می­ باشند.

دلیل دوم و شاید مهمترین دلیل این است که، گوگل با پشتیبانی خود تا اواخر سال 2015، تضمین می­ کند که کاربران کروم بر روی XP تا بعد از راه اندازی ویندوز10 حمایت خواهند شد. جدیدترین نسخه­ ی سیستم عامل مایکروسافت در این تابستان وارد بازار فروش می­ گردد و این احتمال می­ رود که گوگل با ادامه­ی حمایت خود از ویندوز XP اولین دوره­ی فروش ویندوز10 را متزلزل سازد.

گرچه کاربران قدیمی ویندوزXP تمایل داشتند که از ویندوز8 استفاده نمایند، اما این ویندوز برای آنها یک سیستم عامل بیگانه محسوب می­ شد. از طرفی دیگر ویندوز10 به دلیل شباهتش با ویندوزXP از جمله: قابلیت آشکارسازی منوی استارت با کمی تغییرات ظاهری و همچنین توانایی اجرای برنامه­ های UI مدرن در حالت پنجره بر روی دسکتاپ، مناسب­ تر می باشد.

 

google-goebbels

 

این دو ویژگی موجب می­ گردد که استفاده از ویندوز10 برای کاربران ویندوزXP به مراتب آسان­تر از ویندوز8 باشد و بتواند تا اواخر سال2015، با ترکیبی از یک سیستم عامل جذابتر و دیسک های سخت، منجر به خارج شدن ویندوزXP از میدان گردد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر