رقابت مایکروسافت و گوگل

رقابت مایکروسافت و گوگل

رقابت مایکروسافت و گوگل برای دستیابی به جایگاه دوم
در حالیکه ارزش کمپانی اپل به 760 میلیارد دلار می­ رسد و در جایگاه اول در میان با ارزش­­ ترین برندهای جهان قرار گرفته، ارزش کمپانی­های گوگل و مایکروسافت هم با توجه به سود سهام مستمر و رشد و توسعه­ ی بازار، افزایش پیدا کرده است.

هرچند افزایش ارزش این دو کمپانی قابل قیاس با ارزش کمپانی اپل نیست و این دو در تلاش برای به دست آوردن جایگاه دوم هستند.

همانطور که انتظار می­ رفت، کمپانی مایکروسافت با توجه به افزایش سود سه ماهه­ ی خود در روز جمعه به ارزشی قریب به 392 میلیارد دلار دست پیدا کرد. از طرفی به دلیل کاهش درآمد تبلیغات، سودآوری شرکت گوگل به اندازه­ ی مایکروسافت نبوده اما این کمپانی توانسته با گسترش و توسعه­ ی خدمات ابری بعنوان غول جستجوگر، ارزشی غریب به 384 میلیارد دلار به خود اختصاص دهد.

مایکروسافت و گوگل در جایگاه دوم بعنوان با­ارزش ­ترین تکنولوژی و با­ارزش­ترین کمپانی جهان قرار گرفتند. حتی یک سال هم نمی­ شود که همین دو کمپانی برای به دست آوردن جایگاه Exxon Mobil در رقابت بودند. هم اکنون هر دو بسیار فراتر از دیگر شرکت­ های غول پیکر اقتصاد جهانی گام نهاده ­اند.اگرچه آنها قادر به نزدیک شدن به ارزش کمپانی اپل نمی­ باشند ولی خط سیر پیشرفت آنها قطعاً رو به افزایش خواهد بود.

کمپانی گوگل و مایکروسافت در بیشتر زمینه­ ها رقابتی شانه به شانه داشته­ اند( از جمله در بخش فن­ آوری ) و تلاش آنها در این راستا قابل تقدیر می­ باشد. حتی با این وجود که در صنعت موبایل به کارآیی چندانی دست نیافته­ اند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر