رام(ROM) ویندوز 10 موبایل برای گوشی های شیائومی Mi4 منتشر خواهد شد

رام(ROM) ویندوز 10 موبایل برای گوشی های شیائومی Mi4 منتشر خواهد شد


بعد از چند ماه آزمایش و بررسی نسخه ی بتای رام ویندوز 10 موبایل،کمپانی چینی سازنده ی این گوشی ها و مایکروسافت خبر از انتشار نسخه ی رسمی این رام ویندوزی برای گوشی های Mi4 دادند.با این کار کاربران این گوشی آندرویدی و در آینده ی نه چندان دور ،آندرویدی های دیگر می توانند تجربه ی کاربری با ویندوز موبایل را داشته باشند.

شیائومی یک شرکت الکترونیکی متعلق به بخش خصوصی است که مقر آن در پکن است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌ های الکترونیکی در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی های هوشمند، برنامه‌ های تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی است. از ابتدای انتشار اولین گوشی ‌های هوشمند در 2011،این کمپانی سهم بزرگی از بازار را در چین به دست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد.

چند ماه پیش ویدیویی منتشر شد که نشان می داد این دو کمپانی یعنی مایکروسافت و شیائومی در حال تست ویندوز 10 موبایل بر روی گوشی پرچم دار شیائومی هستند.این ویدیو را مایکروسافت و شیائومی تایید کردند و از آن زمان گمانه زنی های فراوانی صورت گرفت اما خبر رسمی بیش تری منتشر نشد.البته سخنگوی شیائومی فروردین گذشته به پروژه ی تجربی که با مایکروسافت دارد اشاره کرد و آینده ی آن را موفقیت آمیز خواند.

حالا یکی از افراد تیم این پروژه ی مایکروسافت در یک وب سایت به نام Weibo ،خبر انتشار رسمی رام ویندوز 10موبایل را برای گوشی های Mi4 تایید  کرده و همراه این پست عکسی را هم منتشر کرده است:

به روز شکر گزاری نزدیک می شویم و ویندوز 10 موبایل به زودی برای Mi4 منتشر خواهد شد.

mi4 windows 10 mobileayaz

با انتشار این رام گوشی های غیر ویندوزفونی هم می توانند به سیستم عامل ویندوز موبایل دسترسی داشته باشند و از امکانات آن استفاده کنند. البته این کار و گسترش رام برای گوشی های شرکت های دیگر ممکن است آمار فروش گوشی های لومیا را که به طور خاص سیستم عامل ویندوز دارند را کاهش دهد و این در حالی است که سهم مایکروسافت از فروش این گوشی ها در بازار اسمارت فون ها تعریف خوبی ندارد ودارای سهم کمی است.به هر حال انتشار این رام و رام های دیگر برای گوشی های غیر ویندوزی به گسترش سیستم عامل های ویندوز کمک فراوانی خواهد کرد و این حرکت مایکروسافت ،حکایت از سیاست هوشمندانه ی این کمپانی دارد و باید منتظر باشیم تا نتیجه ی کار را ببینیم،آیا مایکروسافت می تواند سیستم عامل ویندوز 10 موبایل را به خوبی در میان کاربران غیر ویندوزفونی گسترش دهد و آمارها را تغییردهد یا خیر؟

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر