بررسی مجموعه‌ای از محصولات جدید شرکت دی‌لینک در زمینه‌ی خانه‌ی هوشمند

بررسی مجموعه‌ای از محصولات جدید شرکت دی‌لینک در زمینه‌ی خانه‌ی هوشمند


شرکت دی‌لینک، شرکت تجهیزات مخابراتی و شبکه، در زمینه‌ی خانه‌ی هوشمند دو محصول جدید، دو دوربین امنیتی جدید را معرفی می‌کند، یکی با حسگر آب و دیگری مجهز به سوئیچ برق بی‌سیم. پیکربندی و تنظیمات این دو دوربین امنیتی بسیار ساده است.  در پایان این بررسی، به یک خواننده‌ی خوش‌شانس یک مجموعه‌ی کامل از این دو دوربین، به قیمت تقریبی 350 دلار عرضه می‌شود.


خط تولید محصولات خانگی شرکت دی‌لینک با قابلیت اتصال به شبکه
شرکت دی‌لینک برای کاربران خود طیفی کامل از حسگرها با قابلیت اتصال به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند عرضه کرده است تا اشکالات موجود شناسایی و رفع شود. در ادامه چهار مورد از محصولات شرکت دی‌لینک که تحت آزمایش است، معرفی می‌شوند:
•    حسگر آب به قیمت تقریبی 60 دلار
•    دوربین وای‌فای برای محیط بیرون به قیمت 190 دلار
•    دوربین با قابلیت شبکه مناسب برای شب و روز به قیمت تقریبی 90 دلار
•    دوشاخه‌ی هوشمند با امکان وای‌فای به قیمت تقریبی 45 دلار
شرکت دی‌لینک در زمینه‌ی خدمات و محصولات خانه‌ی هوشمند بیشتر از آنچه که اعلام می‌کند، فعالیت می‌کند. علاوه بر دوربین‌ها و حسگرهای استاندارد، حسگر حرکت مجهز به صدای زنگ هشدار، مانیتورهای نوزادان و کودکان و محصولات  بسیار دیگر از جمله دیگر محصولات این شرکت است. طیف گسترده‌ی محصولات شرکت دی‌لینک، آنچنان وسیع بود که در سال جاری، مجموعه محصولات این شرکت به عنوان بزرگترین مجموعه محصولات خانه‌ی هوشمند، از طرف یک شرکت سازنده‌ی، معرفی شد.
یک فایده‌ی مهم در این زمینه این است که محصولات این مجموعه می‌تواند به راحتی تنظیم و  پیکربندی شود.

dlink in boxes
پیکربندی خانه‌ی هوشمند
کاربران دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند را از دو راه پیکربندی می‌کنند، یکی از راه دستگاه تلفن سیار و دیگری از راه موتور جتسجو. پروتکل مورد استفاده در مورد محصولات خانه‌ی هوشمند، پروتکل مدیریتی شبکه‌ی خانگی یا HNAP است.برای اینکه پیکربندی دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند انجام شود، نیاز به دسترسی به دسکتاپ کامپیوتر و یا روتر است. اغلب کاربران ترجیح می‌دهند که از موتور جستجو استفاده کنند.برای اینکه فرآیند پیکربندی دستگاه‌های اینترنت اشیا راحت‌تر انجام شود، این پیکربندی از طریق سرویس اینترنتی دی‌لینک امکان‌پذیر است. البته عضویت در سایت دی‌لینک الزامی است. پس از اینکه دستگاه با موتور جستجو و یا روتر جفت شد، باید آدرس mydlink.com باز شود، پلاگین موتور جستجوی D-Link نصب شود و سپس با استفاده از ابزار جفت‌سازی زیرو کانف (شبکه‌ی رایانه‌ای بدون تنظیمات) مراحل پیکربندی تکمیل شود.ابتدا مرور کوتاهی بر روی لغات و اصطلاحات تخصصی در زمینه‌ی خانه‌ی هوشمند می‌شود و سپس چهار مورد از تولیدات شرکت دی‌لینک به اختصار معرفی می‌شوند.

dlink product range connected home products
اینترنت اشیا
به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند.
خانه‌ی هوشمند
این مفهوم در مقایسه با اینترنت اشیا مفهوم جزئی‌تری است. در این مفهوم اتصال به اینترنت و خودکارسازی به وسایل خانه اضافه شده است.
خانه‌ی متصل
اشاره به استفاده از حسگر در خانه‌ی هوشمند دارد.
Mydlink
اشاره به تمام محصولات شرکت دی‌لینک در زمینه‌ی خانه‌ی هوشمند دارد.

mydlink interface
در ادامه چهار مورد از تولیدات شرکت دی‌لینک به اختصار معرفی می‌شوند.
حسگر آب DCH-S160
در مورد این حسگر هدف صرفه‌جویی در هزینه مورد توجه بوده است. قیمت این حسگر 60 تا 70 دلار است. اغلب حسگرها به این شکل طراحی شده‌اند که در شرایط خاص زنگ هشدار پخش کنند بدون اینکه برای کاربران پیام ارسال کنند؛ اما این حسگر از این امکان برخوردار است که برای کاربران در شرایط خاص پیام ارسال کند.این حسگر روی دیوار در مجاورت یک منبع که امکان نشت دارد، مثل لباسشویی نصب می‌شود و به صورت خودکار از نشت آب خبر می‌دهد.البته باید اشاره کرد که علی‌رغم اینکه فرآیند جفت‌کردن فرآیند ساده‌ای است اما احتمال اشتباه در آن زیاد است. لازم است که فرآیند پیکربندی این حسگر با دقت و صرف زمان بیشتری انجام شود و برای انجام آن به سیستم‌عامل اندروید و یا iOS نیاز است. در کل این حسگر، در بازار یک نمونه‌ی یکتا است.
 پریز برق وای‌فای DSP-W215
این پریز این قابلیت را دارد که هر پریزی را به پریز هوشمند مبدل سازد. به عنوان مثال با اتصال یک لامپ به پریز برق هوشمند، این پریز قادر است به روتر وصل شده و به عنوان یک سوئیچ بی‌سیم عمل کند. این پریز به تنهایی بین 8/0 تا 9/0 وات انرژی مصرف می‌کند. بهروری این پریز بسیار به مورد مد نظر بستگی دارد.

wps button on the smart plug dlink
دوربین وای‌فای برای محیط بیرون DCS-2330L
رزولوشن این دوربین 720p به همراه دید در شب است. از نظر کاربرد مشابه به DCS-5020L است. باید اشاره کرد که در این دوربین کاربرد و یا ویژگی خاصی وجود ندارد که در دوربین‌های با قیمت پایین‌تر وجود نداشته باشد. این دوربین زمانی که حرکتی را کشف کند به کاربر خبر می‌دهد. از جمله انتقاداتی که بر این دوربین وارد است این است که این دوربین ظاهری مشخص دارد که در مورد دوربین‌های امنیتی ویژگی منفی محسوب می‌شود.

IMG 6313
دوربین با قابلیت شبکه مناسب برای شب و روز DCS-5020L
طراحی این دوربین متعارف است. این دوربین مشابه DCS-2330L است به جز اینکه در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست. کیفیت تصاویر در این دوربین بدون در نظر گرفتن وضعیت نورپردازی بالاست.
آیا دلایل کافی برای خرید این محصولات وجود دارد؟
اگر به دنبال طیفی از محصولات خانه‌ی هوشمند با پیکربندی راحت و قیمت ارزان هستید، رزبری پای با OpenHAB انتخاب بهتری است.

dlink rotate tilt camera profile


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر