چگونه با وجود ابزارها و گجت‌های با قابلیت اتصال به اینترنت امنیت خود را حفظ کنیم؟

چگونه با وجود ابزارها و گجت‌های با قابلیت اتصال به اینترنت امنیت خود را  حفظ کنیم؟


امروزه با وجود این همه ابزار و گجت که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند حفظ امنیت کاربران ساده نیست.تلاش هکرها برای دسترسی غیرمجاز به لپ‌تاپ کاربران، پایگاه داده‌های نا‌امن که امکان دستبرد اطلاعات کارت اعتباری و جزئیات آن را فراهم می‌آورد و یا سیستم امنیتی هوشمند خانگی که از نظر اتصال بی‌سیم به شبکه دچار نقص است، همگی بر این موضوع تاکید دارد که کاربران همیشه باید از نظر امنیتی هوشیار باشند.باید اشاره کرد که این موضوع با هوشمندشدن خانه‌ها بیش از پیش مهم شده است. دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند زندگی را راحت‌تر می‌کنند اما باید توجه داشت که زندگی را هم، از نظر امنیتی، آسیب‌پذیرتر می‌سازند.به هیچ وجه نمی‌توان تمام خطرات ممکن در این زمینه را از بین برد اما می‌توان انجام چند اقدام احتمال رخ‌داد این خطرات را کم‌تر کرد.


پسورد پیش‌فرض
اغلب دستگاه‌های متصل به اینترنت پلاگ اند پلی، یک پسورد پیش‌فرض دارند. این پسوردهای پیش‌فرض را به راحتی می‌توان حدس زد. علاوه بر این، این پسوردها یکتا نیستند و اینکه غالباً به صورت آنلاین این پسوردها در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. باید اشاره کرد که ساده‌بودن پسوردهای انتخابی به صورت پیش‌فرض، عمدی است؛ به این ترتیب در صورت بروز مشکل و نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه، به راحتی می‌توان پسورد دستگاه را پیدا کرد.توصیه می‌شود که کاربران پسوردهای پیش‌فرض را هر چه سریع‌تر تغییر دهند.

reset password2 499x500
قدرت پسورد
انتخاب پسورد ضعیف که به راحتی بتوان آن را حدس زد، کار هوشمندانه‌ای نیست. بهتر است از پسوردهایی استفاده شود که ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای تصادفی است.اگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارید، اتصال به شبکه را قطع کنید.
در صورتی که در برهه‌ای خاص نیاز به اتصال دستگاه به شبکه وجود نداشت بهتر است سیستم از شبکه جدا شود.
از شبکه‌های مجزا استفاده کنید.
اغلب کاربران بر این عادت هستند که همیشه از یک شبکه برای اتصال دستگاه‌های مختلف استفاده ‌کنند. توصیه می‌شود دستگاه‌های مختلف به شبکه‌ها مختلف وصل شوند. از فواید این اقدام این که در صورتی که یک هکر روتر خاصی را هک کرد و اجازه‌ی دسترسی به شبکه را یافت نتواند تمام دستگاه‌ها را آلوده کند. دیگر فایده‌ی آن این که در این صورت می‌توان شبکه‌ی بسته و غیر متصل به  اینترنت را تنظیم کرد.امنیت در حوزه‌ی تکنولوژی را مثل امنیت در مورد خانه بدانید و به همان اندازه به امنیت تکنولوژیکی بها دهید.افراد برای برقراری امنیت فیزیکی همیشه بیشترین بها را می‌پردازند. به کاربران توصیه می‌شود به همین میزان همواره برای برقراری امنیت در حوزه‌ی تکنولوژی تلاش شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر