ارسال اطلاعات مخفی غیرضروری توسط بسیاری از برنامه های اندرویدی

ارسال اطلاعات مخفی غیرضروری توسط بسیاری از برنامه های اندرویدی


اگر بدانید که برنامه های اندرویدی اطلاعات بسیاری را ارسال می کنند، شاید چندان تعجب آور نباشد، ولی جالب آنجاست که بسیاری از این ارسال ها و دریافت ها لازم نیستند. پژوهشگران MIT بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که اکثر داده های مخفی که توسط 500 برنامه محبوب اندرویدی ارسال و دریافت می شود، اصلا برای عملکرد آن دستگاه لازم نیست.


برای مثال، در برنامه Walmart، زمانی که شما یک بارکد را اسکن می کنید، با ebay صحبت می کند، در حالیکه اگر شما آن ارتباط را قطع کنید هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. از 47 برنامه ای که MIT برای اثبات این قضیه، اصلاح کرده بود، 30 برنامه از نسخه های رسمی خود دیگر قابل تشخیص نبودند. تنها چند برنامه تفاوت های کوچکی مانند کم شدن تبلیغات داشتند.
البته این به این معنی نیست که این داده ها مشکوک هستند و یا این موضوع مختص به اندروید است. نیمی از مسائل در دیگر پلت فرم ها مانند iOS نیز وجود دارد. بعضی از این کارها می تواند به عملکرد و اجرای موثرتر برنامه کمک کند مثلا با واکشی محتوا، حتی اگر ارتباط شما هم با اینترنت قط شد، برنامه می تواند به اجرای خود ادامه دهد. عمده نگرانی اینست که در این اپلیکیشن ها به کاربر گفته نمی شود که دلیل این ارتباطات چیست.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر