نقد و بررسی Google Nexus 6P

نقد و بررسی Google Nexus 6P


 گوشی اندروید شرکت Huawei وارد گروه برترین گوشی های هوشمند می شود .در تمامی سال هایی که گوشی های Nexus در بازار بوده اند همواره نمایشی خوب و عالی داشته اند اما هیچوقت به این اندازه شاهکار نداشته اند . با این گوشی اندروید که توسط شرکت Huawei ساخته شده است همه چیز تغییر کرده است .


قیمت در زمان بررسی : 449 پوند
نقد و بررسی Google Nexus 6P :
زمانی که گوگل  مدل Nexus 6 را ارائه داد ، هیچ شباهتی به مدل ارتقاء یافته ی Nexus 5 که بیشتر مشتریان انتظار آن را داشتند ، نداشت . صفحه ی 5.96in تقریبا بزرگ ، گوشی ساخت شرکت Motorola را بیش از اندازه بزرگ و سنگین می کند . در سال 2015 گوگل تصمیم به الهام گرفتن از استراتژی شرکت اپل گرفت و دو عدد تلفن ارائه کرد که از طرف مخاطبان با اقبال قابل توجهی هم مواجه شد . Nexus 5X هم که به عنوان جانشین واقعی Nexus 5 محسوب می شود و نیز Nexus 6P ، دارای صفحه 5.7in می باشد . به همراه شما مروری خواهیم داشت بر گوشی ساخت شرکت Huawei یعنی Nexus 6P .
قیمت و در دسترس بودن :
نقد و بررسی Nexus 6P : قیمت و در دسترس بودن :
Nexus 6P در طرح های Aluminium ( نقره ) ، Graphite ( سیاه ) و Frost ( سفید ) قابل تهیه است . کاربران می توانند از بین حافظه های متفاوتی که شامل 32 ، 64 و 128 گیگا بایت هستند گوشی مورد نظر خود را انتخاب نمایند . البته باید در نظر داشته باشید که هیچ microSD هم قابل اتصال به گوشی نیست تا به عنوان ظرفیت اضافی به آن اضافه بکنید . اما کار شرکت گوگل در پایه قرار دادن حافظه 32GB برای این گوشی قابل تحصین است . همین مورد در شرکت های مختلف متفاوت است برای مثال شرکت اپل با سرسختی تمام این مبنا را بر 16GB گذاشته است .

google nexus 6p review
اجازه بدهید باز هم یاد آوری کنیم که قیمت این محصول 449 پوند اعلام شده است – که بسیار ارزان تر از نمونه های مشابه خود است . قیمت مدل 64GB محصول 499 پوند و قیمت مدل 128GB معادل 579 پوند قیمت گذاری شده است . این قیمت ها بر اساس فروشگاه اینترنتی گوگل ارائه شده اند . با داشتن این مدل ها می توانید تا 90 روز از امکاناتی نظیر Play Music آزمایشی برخوردار بشوید ، همچنین 2 عدد کابل USB-C هم در درون جعبه آن وجود دارد ( یک کابل USB C-to-C و یک کابل USB C-to-full-size  ) ، علاوه بر اینها یک عدد آداپتور برق و هندزفری هم درون جعبه قرار گرفته است .
البته شما می توانید به راحتی این محصول (6P ) را به صورت قسطی نیز تهیه بکنید و ماهانه مبلغ 32 پوند به عنوان قسط بپردازید . لازم به ذکر است که این مبلغ برای تهیه ی مدل 32GB آن است و ضمنا مبلغی هم به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت می شود .
نقد وبررسی 6P : ویژگی ها و طراحی :
Nexus 6P اولین گوشی تمام فلزی در بین گوشی های هوشمند Nexus می باشد . این گوشی از بافت CNC آلومینیوم صنعت هوانوردی ساخته شده است و خود شرکت گوگل گفته است که این طراحی " واقعا زیبا " است . باید گفت که این گوشی واقعا هم از جنس آلومینیوم هوانوردی طراحی شده است و بسیار هم زیبا است .  طراحی این گوشی شیک و خوش دست است و با اینکه اندازه آن بزرگ است اصلا بزرگ به نظر نمی رسد .
گوشی از آنچه که شما انتظار دارید سبک تر است . اندازه این گوشی به همان ابعاد و اندازه های iPhone 6S Plus می باشد که وزن آن هم به اندازه 20 گرم است . iPhone 6 Plus سال اخیر هم وزنی برابر با وزن 6P دارد اما به اندازه ی آن قدرتمند نیست . باور کردنی نیست اما در جیب بسیاری از افراد خم شده و حالت اصلی خود را از دست داده است . اخیرا ویدئو هایی هم طراحی شده اند که نشان می دهند که به چه راحتی می توان Nexus 6P را شکسته و از وسط به دو نیم تقسیم کرد . پس این تلفن محکم ترین و مقاوم ترین گوشی موجود هم نیست . اما با این وجود تا زمانی که شما گوشی را با دو دست خود نگرفته و قصد شکستن آن را نداشته باشید ، هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد . پس همانند iPhone 6 Plus ، این گوشی هم گوشی خوبی خواهد بود .

google nexus 6p review 8
خود گوشی وقتی در دست آدم باشد خیلی بهتر از تصویر آن در سایت ها دیده می شود . بیشتر منظور ما از این حرف برای قسمت جلویی آن بود زیرا با وجود اینکه در تصاویر ارائه شده از گوشی این قسمت خیلی زشت به نظر می رسد اما اگر گوشی را در دست خود بگیرید متوجه خواهید شد که آنقدر ها هم که به نظر می رسید بد نیست . اما اگر مقداری با دید انتقادی به گوشی نگاه کنیم خواهیم گفت که پانل پلاستیکی قسمت پشت و زیر گوشی زیاد هم جالب به نظر نمی رسد . دلیل آن هم این است که با رنگ آلومینیومی بدنه گوشی همخوانی ندارد ، ولی با این وجود در مخفی کردن و پوشاندن آنتن ها تاثیر خوبی دارد .
در مقایسه با Nexus 6 ، گوشی 6P بهتر در دست جا می گسرد و از این لحاظ خوش دست خوانده می شود . اندازه آن هم 3 میلی متر نازک تر است و صفحه بزرگتر ( اندازه صفحه نسبت به بدنه بزرگ تر است ) آن هم تفاوت چشمگیری ایجاد نموده است . با اینکه نمی شود ادعا کرد که این گوشی به راحتی در جیب جا می شود و یا برای قرار دادن در کیف مناسب است ، اما باید پذیرفت که کار کردن با آن بسیار راحت است .
در قسمت پشتی این گوشی هم درست همانند سایر گوشی های Huawei مانند Mate S ، بخش اسکنر اثر انگشت وجود دارد . این قسمت Nexus Imprint نامیده می شود . البته این قسمت پس از پرداخت هزینه مربوطه در Google Pay برای کاربر فعال می شود و نیاز به نرم افزار خاص خود دارد . در خود بریتانیا هنوز تاریخ معینی برای این کار در Google Pay تعیین نشده است . کاربران می توانند به راحتی هر 5 انگشت خود را به سیستم معرفی نمایند و به این ترتیب تلفن فقط با ارائه این اطلاعات روشن خواهد شد .
انگشت سبابه شما به هنگامی که دست می برید تا تلفن را بردارید دقیقا روی قسمت حسگر گوشی قرار می گیرد . این در حالی است که اگر اینگونه نمی شد مجبور بودیم تا به سرعت محل انگشت خود را تغییر داده و به روی حسگر گوشی ببریم . همانند اسکنر iPhone 6S ، اسکنر این گوشی هم بسیار سریع عمل می کند . طوری که می شود گفت شناسایی اثر انگشت کاربر در یک آن انجام می پذیرد و گوشی نیز به سرعت روشن می شود تا کاربر زمان زیادی را منتظر نباشد .
در قسمت جلویی اسپیکر های صوتی وجود دارند . همچنین میکروفن ها نیز در این قسمت تعبیه شده اند ، دو عدد در جلو و یکی در قسمت پشتی . در مقایسه با تلفن های دارای اسپیکر پشتی یا در لبه ی زیر تلفن ، کیفیت صدا بسیار بهتر است و رسایی آن نیز بیشتر از آنها است .
اما در مورد نکات منفی آن هم می توان به غیر قابل افزایش بودن حافظه ی آن اشاره نمود ، عامل آن هم باتری 3450mAh پرس شده و غیر قابل جابجایی آن است . شرکت Google اعلام می کند که با قابلیت شارژ سریع که در این گوشی وجود دارد می شود با تنها 10 دقیقه شارژ ، مدت زمان 7 ساعت از آن استفاده نمود . با این وجود شارژر در نظر گرفته شده ی خود گوشی هم نیاز خواهد بود . زمانی که ما آن را به صفحه شارژ دیواری USB متصل کردیم ، مشاهده شد که باتری آن در ظرف 30 دقیقه از 7 در صد به 28 در صد افزایش پیدا کرد . و این یعنی اینکه شارژ iPhone 6s Plus سریع تر از این گوشی انجام می شود .
اما با شارژر رسمی خود شرکت ( که دارای یک پورت USB-C است ) ، گوشی در عرض 10 دقیقه 15 تا 30 در صد و در مدت 30 دقیقه هم به میزان 15 تا 90 در صد شارژ می شود . شارژ سریع بیشتر در زمانی کارایی دارد و موثر تر است که باتری به طور کامل خالی شده باشد .
صفحه نمایش 5.7 اینچی :
اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که به صفحه نمایش های بزرگ علاقه دارید ، مطمئنا 6P و صفحه نمایش 5.7 اینچی AMOLED آن برای شما جذاب خواهد بود . صفحه نمایش 5.7 اینچی AMOLED این گوشی توسط Gorilla Glass 4 طراحی شده است که با طراحی خاصی با فرم بدنه ی آلومینیومی گوشی تراز شده است .
رزولوشن تصویر هم همانند آنچه که از یک گوشی اندرویدی سطح بالا انتظار می رود ، quad-HD ( 2560x1440 ) است . داشتن این رزولوشن به این معنی نیست مه این گوشی برای اولین بار از این رزولوشن استفاده می کند ، اما هر چه باشد این گوشی با رنگ ها و جزئیات چشم نواز خود بسیار زیبا به نظر می آید . گوشه های تلفن هم بسیار وسیع دیده می شود و کنتراست رنگ ها شگفت انگیز است .
رزولوشن بالا به هنگام عکس برداری و فیلم برداری هم به درد می خورد به خصوص زمانی که بخواهیم روی تصاویر تمرکز بکنیم . هر چقدر که دوست دارید به صفحه نزدیک بشوید و آن را از نزدیک تر تماشا بکنید ، مطمئنا هرگز نخواهید توانست pixel های جداگانه تشکیل دهنده صفحه را ببینید .
صفحه نمایش این گوشی در هر میزان نوری که باشد به خوبی دیده می شود . حتی زمانی که صفحه تاریک هم باشد باز هم به خوبی قابل مشاهده است ، که این ویژگی در سایر گوشی های AMOLED وجود ندارد . این تکنولوژی همچنین قابلیت ذخیره باتری هم دارد . زمانی که کاربر گوشی 6P خود را بر می دارد ، تمامی اعلان ها در یک قسمت کوچک که فقط پیکسل های مربوط به آن روشن شده است نمایش داده می شود . البته در قسمت های کناری رنگ هایی مانند رنگین کمان مشاهده خواهند شد – مانند آنچه که در پاشیده شدن مقداری روغن بر روی صفحه دیده می شود – و البته پس از گذشت زمان اینها هم از بین خواهد رفت و مشاهده نخواهد شد .

google nexus 6p review 9
نقد و بررسی 6P : سخت افزار و عملکرد :
گوشی 6P دارای پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 810 v2.1 می باشد ( همان پردازنده ای که در OnePlus 2 مورد استفاده قرار می گرفت ) . گرافیک این گوشی Adreno 430 است و RAM آن 3GB می باشد . البته تست های متعدد نشان داده اند که این گوشی خیلی هم سریع نیست . در موقع کار با این سیستم مشاهده می شود که گوشی مقداری سریع تر است اما به هر حال در برخی مواقع مانند کار کردن با نرم افزار های خاص و یا ایجاد برخی تغییرات ، از سرعت گوشی کاسته می شود .
مسیر بسیار راحتی هم برای اجرای برنامه مربوط به دوربین این گوشی در نظر گرفته شده است و آن هم به این صورت است که با دو بار فشار دادن دکمه ی پاور برنامه بالا می آید . این فرآیندی به گونه ای سریع و آنی اتفاق می افتد که به محض دو بار فشار دادن کلید پاور دوربین کاملا بالا می آید . برای مثال کاربر می تواند به محض بیرون آوردن تلفن از جیب خود عکسبرداری نماید . خوشبختانه کلید پاور دارای برجستگی های نوشتاری مخصوص به خود است و به کاربر کمک می کند تا آن را از کلید تنظیم صدا تشخیص بدهد .
باتری این گوشی در استفاده ی عادی به مدت یک روز دوام دارد . این میزان از عمر باتری حدودا در همان اندازه هایی است که در گوشی های رده بالای اینچنینی مشاهده می شود . اگر با آن کار های سبک انجام دهید و زیاد به باتری فشار نیاورید می توانید یک روز و نیم با آن کار کنید اما اگر با فعالیت های سنگین ( مانند بازی های سنگین و تماشای فیلم های 4K ) باتری را اذیت کنید آنموقع دیگر باتری هم شما ار اذیت خواهد کرد و شاید شب نشده مجبور به شوید که دنبال کابل USB-C بروید تا گوشی را شارژ نمایید .
اما Android Marshmallow ویژگی های جدیدی را با خود وارد کار می کند : حالت استندبای و Doze نرم افزار ها . برنامه هایی که پس از استفاده بسته می شوند در پشت صفحه باقی می مانند که این از جهاتی خوب است اما رفتن به حالت Doze ( خواب یا چرت زدن ) مفید تر خواهد بود . زمانی که تلفن شما در حالت استندبای قرار دارد و هیچ حرکتی ندارد ، مانند حالتی که بر روی میز مطالعه یا میز قهوه خوری شما قرار دارد ، Doze به صورت اتوماتیک برخی فعالیت های آن را قطع می کند و هر آنچه را که بتواند به حالت شات داون در می آورد . نیازی هم به روشن کردن این وضعیت و فعال نمودن آن نیست زیرا این ویژگی بخشی از OS است و به صورت اتوماتیک فعال خواهد شد . تنها برخی اعلان ها مانند پیام ها که قبلا به آنها اولویت داده شده است قادر خواهند بود که از این فیلتر عبور بکنند . کار های دیگر مانند پاسخ به یک پست Facebook قادر نخواهند بود که چنین کاری انجام بدهند .
تمامی این گفته ها به این معنی است که مثلا زمانی که در هنگام شب به طور معمول گوشی 6P خود را در کناری قرار می دهید ، مقدار بسیار ناچیزی از باتری آن مصرف خواهد شد و صبح که از خواب بلند شدید نیازی نیست که گوشی خود را دوباره به شارژ بزنید . تست هایی هم در این زمینه انجام گرفت که نشان می داد در مدت 9 ساعت که گوشی بدون استفاده در جایی قرار گرفته بود تنها دو سه در صد از باتری آن مصرف شد .
در بحث اتصالات ، یک 2x2 MIMO 802.11ac دو بانده ، Bluetooth 4.2 ، NFC ، GPS و LTE را داریم که بر روی این گوشی وجود دارند . البته در امتداد حسگر اثر انگشت هم یک شتاب سنج ، زیروسکوپ ( چرخش سنج ) ، فشار سنج ، قرابت سنج ، حسگر روشنایی محیطی و حسگر اصلی قرار دارند . حسگر اصلی گزینه ای است که در بحث رقابت بین گوشی ها بسیار با اهمیت است و با مغناتیس خود قادر است تلفن را روشن نماید .
نقد و بررسی 6P : دوربین ها :
در Nexuses مدل قبل ، دوربین گوشی دارای برخی نکات منفی بود . حتی LG ، Motorola و سایر گوشی ها هم در بحث دوربین بهتر از مدل قبل Nexuses بودند . با این وجود حسگر 12.3Mp Sony در گوشی 6P این وضعیت را به نفع خود تغییر داده است .
این دوربین و تصاویر آن شاید بالاترین میزان رزولوشن را نداشته باشند اما ، هر کسی که اطلاعات اندکی در رابطه با دوربین ها داشته باشد ، پی می برد که پیکسل های بزرگ تر و پذیرنده های بزرگ تر تصاویری روشن تر و در نتیجه رنگ های دقیق تری را ارائه خواهند داد . درست است که نمی توان گفت برای همیشه ی تاریخ این مطلب صحیح خواهد بود اما در هر حال دوربین گوشی های Nexus معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند .
به عنوان مثال در این مدل پیکسل ها به اندازه 1.55 میکرون هستند ( که در مورد iPhone 6S Plus اندازه ی آنها 1.22 بود ) . البته مدل 6 Plus هم پیکسلی معادل 1.55 میکرون داشت با این تفاوت که کیفیت آن 8Mp بود . این ویژگی به خصوص در تصویر برداری هایی که در فضای بسته و کم نور مانند درون اتاق انجام می گیرد بسیار به درد بخور می باشد .
با این دوربین همچنین می توانید ویدئو های تصویر آهسته ( slo-mo ) هم ضبط بکنید . کیفیت این تصاویر هم 240fps در 720p خواهد بود و همچنین می توانید برخی بخش های منتخب را هم با استقاده از برنامه ی Google Photos به صورت پخش آهسته در بیاورید . حالت عکاسی بسیار سریع هم برای این دوربین قرار داده شده است که قادر است با سرعت 30fps تصویر برداری نماید و کاربر پس از ثبت تصاویر ( 8 عدد ) می تواند از بین آنها تصویر یا تصاویر منتخب خود را انتخاب نماید . این گوشی همچنین می تواند تصاویر انیمیشنی با فرمت GIF را نیز از همین تصاویر ایجاد بکند ، که می تواند بر خلاف Live Photos جدید گوشی های Apple آنها را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارد .
در تست های انجام شده در رابطه با دوربین این گوشی نتایج قابل قبولی به دست آمده است . در اغلب موارد بخش فوکوس اتوماتیم لیزر به خوبی کار خود را انجام داد و با سرعت و دقت بالایی از عهده بیشتر کار ها ر آمد . اما در نهایت حدود 10 در صد از تصاویر هم واضح نبودند . البته باید گفت که بسیاری از این تصاویر غیر واضح هم به تکان های دوربین مربوط می شدند که در حین لحظه ی عکسبرداری اتفاق افتاده اند .
اما 90 در صد بقیه تصاویر واقعا با شکوه و زیبا بودند . البته پردازش تصاویر به صورت واضح  قابل مشاهده است و همچنین عملیات وضوح و اشباع رنگی هم به خوبی دیده می شوند ولی با این وجود هم نتیجه کار بسیار قابل قبول است .
در تصاویری که توسط دوربین این گوشی گرفته می شود ، گل ها ، شاخ و برگ ، چمن ، مو و همه چیز دیگر بسیار واضح و با جزئیات کامل ثبت و دیده می شوند . حتی برش های 100 در صدی هم که از تصاویر ایجاد بشود باز هم کیفییت تصاویر مطلوب هستند .
در هنگام تصویر برداری هم می توان با ضربه زدن به صفحه ، محل تمرکز عکس را تعیین کرد و یا با کشیدن انگشت به بالا و پایین تصویر را بزرگ تر یا کوچک تر کرد . البته برای بزرگ یا کوچک کردن تصویر از کلید تنظیم صدا هم می توان استفاده کرد . مزیت استفاده از کلید تنظیم صدا این است که از لرزش های ناگهانی صفحه در حین تصویر برداری جلوگیری می شود .

google nexus 6p review 16
ویدئو ها هم مانند عکس ها بسیار عالی هستند . کیفیت 4K با رنگ های متنوع خود تمامی انتظارات را برآورده می سازد . آیکون اسپیدو در نرم افزار اصلی دوربین حرکت از 120 به 240fps را بسیار راحت تر می کند ( تغییر رزولوشن به دستور کاربر ) ، اما برای 1080p/60 پشتیبانی وجود ندارد . امیدواریم که این ویژگی هم در هنگام آپدیت های بعدی نرم افزار به آن اضافه بشود .
اما نرم افزار دوربین به خوبی طراحی شده است و به طور پیش فرض بر روی بالاترین رزولوشن عکس ها در هر دو دوربین جلو و عقب تنظیم شده اند . همچنین یک ترکیب و تنظیم جزئی هم وجود دارد که توسط Google Photos که هم یک نرم افزار بسیار خوب و هم یک خدمات عالی حساب می شود انجام می گیرد . برای مثال کاربر می تواند گزینه ی 'creations' را در بخش تنظیمات در نرم افزار دوربین خاموش بکند .
نرم افزار همچنین HDR ، پانوراما و تصاویر گرد را هم پشتیبانی می کند ( حالتی از تصویر برداری است که با ارائه تصاویر کروی این امکان را برای کاربر فراهم می کند که بتواند صحنه های مختلف تصویر را در 360 درجه مشاهده نماید ) .
قبل از اینکه زیاد از موضوع دوربین جلو دور بشویم بهتر است بیشتر به آن بپردازیم . حسگر 8Mp قادر است تصاویر بسیار خوبی را به ثبت برساند : بسیار واضح و با جزئیات بسیار زیاد . این دوربین برای عکس های سلفی بسیار مناسب است و وسعت قابل قبولی هم دارد که در هنگام عکس سلفی دو نفر به راحتی می توانند در کادر قرار بگیرند . این دوربین همچنین می تواند ویدئو هایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30fps ضبط نماید . البته عکس پانوراما ( یا تصاویر وسیع سلفی ) هم اکنون بر روی نرم افزار پشتیبانی نمی شود .
نقد و بررسی 6P : نرم افزار :
6P دارای اندروید Marshmallow Android 6.0 می باشد . چند ویژگی جدید هم همراه این نسخه می باشد که در این گوشی وجود دارد . Now on Tap این اجازه را به شما می دهد که با فشار دادن و نگه داشتن دکمه خانه به برخی اطلاعات دسترسی داشته باشید . این ویژگی ممکن است تفاوت خاصی با Google Now موجود در Lollipop نداشته باشد ، اما تفاوت کار در این است که این ویژگی درون نرم افزار ها نیز قابلیت اجرا دارد و به این ترتیب برخی اطلاعات مربوط به آن نرم افزار را نیز ارائه می کند .
در بسیاری از کار های دیگر هم Marshmallow بسیار شبیه به Lollipop عمل می کند و می توان این واقعیت را به صورت عادی در بسیاری از کار ها مشاهده کرد . برای مثال ، نشانگر های میزان صدا ، اعلانات و هشدار ها در این دو سیستم به صورت یکسانی نشان داده می شوند .
ویژگی های Google Nexus 6P :

  • •    تاچ اسکرین 5.7in 2560x1440-pixel Quad HD
  • •    پردازنده ی هشت هسته Qualcomm Snapdragon 810 v2.1 در 2.0GHz
  • •    حافظه 32/64/128GB
  • •    3GB RAM
  • •    Android Marshmallow 6.0
  • •    دوربین اصلی 12.3MP ، فلش dual-LED ، پشتیبانی ویدئوی 4K در سرعت 30fps
  • •    دوربین دوم 8MP
  • •    802.11ac dual-band Wi-Fi با 2x2 MIMO
  • •    Bluetooth 4.2
  • •    GPS
  • •    NFC
  • •    77.8x159.3x7.3mm
  • •    178g

پیشنهاد کلی :
در اصل گوشی های Nexus به عنوان گوشی هایی که واقعا ارزش پرداخت پول را دارند به حساب می آیند و حتی گفته می شود که بهای بیشتری هم باید برای این گوشی ها پرداخت شود . در مقایسه با این گوشی تقریبا مورد بهتر و یا مشابهی برای مقایسه وجود ندارد اما باز هم می شود گفت که دارا بودن این نسخه از اندروید و دریافت سریع نسخه ی بعدی آن می تواند به نوبه خود مزیت به حساب بیاید . گوشی 6P با وجود اینکه بهترین گوشی موجود به حساب نمی آید اما می شود گفت که در میان گوشی های اندرویدی می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد ، حداقل در حال حاضر . این گوشی به دلیل اندازه بزرگ خود نمی تواند برای همه کس مناسب باشد . حتی برای افرادی که به دنبال گوشی دو سیم کارته و یا دارای باتری جدا شونده هستند نیز مناسب نیست . شارژ بی سیم ( وایرلس ) هم توسط این گوشی پشتیبانی نمی شود . اما صفحه نمایش عالی ، اسپیکر های جلویی ، قابلیت شارژ سریع ، دوربین های با کیفیت ، عملکرد سریع و Android Marshmallow همگی ویژگی هایی هستند که مشتریان را مجذوب این گوشی می کنند . و البته این گوشی نسبت به رقیبان خود قیمت ارزان تری دارد پس بدون در نظر گرفتن نظر شما در رابطه با مقایسه این گوشی با Note 5 ، Galaxy S6 Edge+ یا iPhone 6S Plus ، خود این گوشی گزینه ی مناسبی برای خرید محسوب می شود .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر