ساخت سنسور علائم حیاتی که می توان آن را بلعید

ساخت سنسور علائم حیاتی که می توان آن را بلعید


پژوهشگران MIT، یک مانیتور علائم حیاتی کوچک توسعه داده اند که می تواند توسط بیماران بلعیده شود. این کپسول که در اندازه یک قرص است، شامل سنسورهایی می شود که ضربان قلب و تنفس را از داخل پیگیری می کند و در نتیجه بیمار را از وجود دستگاه های بیرونی اضافی تا زمانی که سنسور در دستگاه گوارش وجود دارد، راحت می کند.


شما می توانید فکر کنید که این حسگر قرص مانند جدید به عنوان یک گوشی طبی عمل می کند که شما می توانید آن را ببلعید. این حسگر با شنیدن صدای تولید شده از قلب و تورم روده ها یک کارکرد متفاوت در بخش های مختلف دارد. با ضبط و تحلیل این امواج، پژوهشگران می توانند ضربان قلب و تنفس را با دقت بالایی بررسی کنند.
این قرص امواج صوتی را در بدن از طریق یک میکروسکوپ کوچک نظاره می کند، البته این میکروسکوپ مانند آن چیزی نیست که در گوشی همراه شما وجود دارد. اطلاعات ضبط شده به بیرون از بدن انتقال داده می شود و علائم حیاتی از آن استخراج می شود. این روش نظارتی از داخل بدن نسبت به روش قبلی مزیت هایی دارد. در روش های قدیمی، برای استفاده از گوشی طبی یا ECG، نیاز است که این دستگاه ها با پوست در ارتباط باشند. روش نظارت داخلی به بیمار امکان حرکت نیز می دهد، این نمونه قرص یک موج رادیوی بیسیم دارد که برد آن به 3 متر می رسد.
این وسیله هم اکنون به صورت یک نمونه اولیه می باشد و هنوز به عنوان یک دستگاه پزشکی مطرح نشده است. در حال حاضر یک نسخه از این سنسور قرص مانند برای FDA ساخته شده است که آزمایش این دستگاه توسط FDA نیز مدت زمان زیادی طول می کشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر