سیستم های ترافیک هوایی با سیستم عامل ویندوز 3.1 !

سیستم های ترافیک هوایی با سیستم عامل ویندوز 3.1 !


فرودگاه Orly در فرانسه که به تازگی با مشکلاتی در دوازده پرواز روبرو شده است، اقرار کرده که این مشکل بخاطر استفاده از ویندوز 3.1 در کنترل کننده های ترافیک هوایی بوده است. برای افراد ناآشنا، ویندوز 3.1 متعلق به اوایل قرن نوزدهم است و به سختی توان اجرای یک کش ماشین را دارد ولی به تنهایی بار سیستم کنترل ترافیک فضایی را به دوش می کشد.


پس از چندین بار شکست این سیستم، یک مقام امنیتی بخش کنترل کننده ترافیک هوایی فرانسه گفت مشکل اصلی بخاطر اجرای نرم افزار ترافیک هوایی بر روی ویندوز 3.1 است و مشکل اصلی یک سیستم قدیمی اینست که افراد تمایلی به پشتیبانی از آن ندارند.
گفته شده است که سیستم DECOR فرودگاه این سیستم عامل قدیمی را اجرا می کند. DECOR در واقع سیستمی است که کنترل کننده های ترافیک فرودگاه شرایط آب و هوایی را در اختیار خلبانان قرار می دهند. این سیستم DECOR مبتنی بر ویندوز 3.1 در روز شنبه از کار افتاد. زمانی که هوا آفتابی باشد، از کار افتادن این سیستم مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد ولی در صورتی که هوا مه آلود باشد، مسلما پروازها به مشکل برخواهند خورد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر