قوانین مربوط به پهپاد ها تا کریسمس امسال اعلام خواهند شد.

قوانین مربوط به پهپاد ها تا کریسمس امسال اعلام خواهند شد.


از آنجایی که پهپاد ها بدون سرنشین هستند با آن ها هر کاری می توان کرد. افزایش روز افزون این ربات های پرنده و بدون سرنشین بودن آن ها باعث شده است تا نگرانی هایی در مورد غیر قابل کنترل بودن آن ها به وجود بیاید. برای همین قوانینی در مورد آن ها به وجود آمده است که به زودی اعمال خواهند شد.طبق گفته متخصصی که کمک کرد تا قوانین اخیر نوشته شوند، قوانین تا قبل از کریسمس برای همه پهپاد ها، به جز ارزان ترین نوع آن اجرا خواهند شد. سازمان هوانوردی فدرال هوانوردی  (FAA) ماه پیش ، پس از پا به میان گذاشتن پهپاد ها به دنیای ورزش و حتی شرایط اضطراری آتش سوزی، یگان رزمی UAS را تاسیس کردند .


یگان رزمی در روز شنبه گزارش خود را به FAA ارائه کرد که شامل طرح ثبت تقریبا 700 هزار پهپاد بدون اسمی است که انتظار می رود تا کریسمس امسال خریداری شود. شرکت PrecisionHawk با مدیریت یانگ که سیستم های امنیتی و داده برای پهپادها ارائه می دهد، یکی از 25 سازنده، خرده فروشان، علاقه مندان، اتحادیه های صنفی، قانون گذاران و مقامات فرودگاه انتخاب شده برای ارائه پیش نویس این پیشنهاد بود. یانگ گفت: " نود و نه و نیم درصد از ما افرادی مطیع قانون هستیم که همه تلاشمان را می کنیم که پهپاد هایمان به درون کاخ سفید نروند و فقط 0.001!% از افراد هستند که هنوز به خوب بودن این طرح پی نبرده اند و فقط 0.0001% از افراد هستند که ممکن است بخواهند با پهپاد ها کاری خطرناک انجام دهند. کاری که ما می خواهید انجام دهیم این است که از آن افراد پیشی بگیریم ."
در اول، به گفته یانگ، ثبت می تواند شامل نوعی پلاک مجوز برای خود پهپاد ها باشد. اما موضوع به این سادگی نیست، به گفته یانگ " مراحل دیگر نیز وجود خواهند داشت. در سیستم ثبت نام در آینده یک پهپاد باید راهی مناسب و قابل کنترل برای برقراری ارتباط با با اپراتورش داشته باشد.
برخلاف اتومبیل ها که یک راننده در آن حضور دارد، یک پهپاد می تواند از طریق رادیو و یا اینترنت از فاصله چندین کیلومتری در ارتباط باشد. یانگ گفت: " به نظر شما آیا ممکن است که هر کسی که یک پهپاد را هدایت می کند انسان قابل اطمینانی باشد؟ در صورت ثبت نام شدن، FAA می داند که یک پهپاد و همچنین هدایت گر آن در هر لحظه کجای دنیاست. "
از نظر یانگ هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که چنین سیستم نظارت ملی و حتی جهانی وجود نداشته باشد. به گفته او " به میلیون ها دستگاه متصل به اینترنت فکر کنید. چندین میلیون ربات پرنده نیز به همین صورت به اینترنت متصل هستند، اهمیت این  که بدانیم هر ربات به کدام اپراتور متصل است امری بدیهی است. "
در اصل، PrecisionHawk در حال حاظر در حال ایجاد یک سیستم کنترل ترافیک هوایی پهپاد می باشد که ایمنی هوایی و ترافیک در ارتفاع کم (Latas) نام دارد. یک نمونه نسخه اولیه، که از داده وایرلس Verizon’s 4G LTE، لینک های ماهواره ای Iridium، جهت یابی GPS، فن آوری نظارت رادیویی ADS-B برای هواپیمای سرنشین دار استفاده می کند، در حال حاظر در کارولینای شمالی در حال آزمایش شدن می باشد.
یگان رزمی گفته است که همه پهپاد هایی که بیش از 250 گرم وزن دارند باید ثبت شوند. به گفته یانگ ثبت برای همه پهپاد ها، به جز آن هایی که به عنوان اسباب بازی استفاده می شوند صورت خواهد گرفت. وی همچنین افزود: " فکر نمی کنم که استثنایی قائل شوند، مگر این که محدودیت های شدید برای سازندگان ایجاد کنند و بگویند که یک پهپاد اسباب بازی که ثبت نشده است نمی تواند بیش از 90 متر دورتر از اپراتور خود پرواز کند. "
FAA در حال حاظر از توصیه های یگان رزمی و نظریات عمومی برای ایجاد قوانین موقتی در مورد ثبت  استفاده می کند، که قرار است در ماه دسامبر ارائه و در مدت کوتاهی عملی شود. و سپس فرصتی برای این که مردم نظر خود را پیش از ثبت قانون نهایی ، احتمالا در سال آینده ابراز کنند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر