رباتی که با نوشیدن آب های کثیف قدرت می گیرد

رباتی که با نوشیدن آب های کثیف قدرت می گیرد


در آینده ای نزدیک ربات هایی را خواهید دید که نه تنها در محیط های خطرناک زندگی خواهند کرد، بلکه در آن محیط ها رشد و پیشرفت هم دارند. پژوهشگران دانشگاه بریستول یک Rowbot ساخته اند. این ربات، یک ربات شناگر است که می تواند خود را از طریق آب های کثیف تغذیه کند.


این ربات با استفاده از باله های کناری خود به جلو حرکت می کند و به سلول سوختی میکروبی خود کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای تولید برق را بخورد. این ربات تا زمانی که در آب های نامطبوع قرار دارد که پر از جلبک یا نفت است، نیازی به سوخت گیری مجدد ندارد.
شاید شما هم حدس زده باشید، این ربات می تواند یک ماشین ایده آل برای مبارزه با آلودگی باشد. در بدترین حالت ممکن، این ربات می تواند بر شرایط آب دریا تا زمانی که لازم باشد، نظارت کند و در بهترین حالت، می تواند کثیفی ها و آلودگی های آب را با کمترین میزان مداخله برطرف کند. البته این یک راه حل کامل نیست ولی با تمرکز پژوهشگران بر روی این ربات می توان استفاده های متفاوت و متناسبی در طبیعت از آن کرد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر