روتر های Chime شرکت AVG اینبار در یک نوآوری جدید به آنتی ویروس مجهز می شوند .

روتر های Chime شرکت AVG اینبار در یک نوآوری جدید به آنتی ویروس مجهز می شوند .


علاوه بر گسترده تر کردن شبکه در اختیار کاربر ، Chime با این وعده وارد کار شده است که فعالیت های اینترنتی کاربران خود را به دور از حملات ویروس ها مدیریت نماید .و البته بایستی به خازر این امکان فوق العاده از موسسه AVG تشکر کرد زیرا با وارد کردن این تکنولوژیی به روتر های مشتریان امنیت خوبی را برایی فعالیت های اینترنتی آنها فراهم آورده است .محصول جدید شرکت AVG با پیشرفت های جدیدی که حاصل کرده است در ماه سپتامبر سال 2016 آماده ارائه به بازار های جهانی خواهد بود . درست مانند رقیبان قدرتمندی همچون Eero و Luma که در این عرصه فعالیت می کنند ، شرکت AVG نیز قادر است تا با تکنولوژی پیشرفته ای که در اختیار دارد قادر است تا همزمان با چندین هات اسپات موجود در اطراف خود همکاری داشته باشد . این مطلب در جایی اهمیت خود را آشکار می کند که بدانید با این روش یک روتر قتدر است تا بدون نیاز به کابل های شبکه ای ، آداپتور های خطوط برق و سایر تجهیزات مورد نیاز برای افزایش دامنه ، محدوده ی مورد پشتیبانی شبکه خود را به چندین برابر افزایش بدهد .


اما محل تفاوت روتر Chime با سایر همتایان خود در این است که ، AVG با طراحی ویژه خود در این روتر نوعی نرم افزار امنیتی ( آنتی ویروس ) نیز قرار داده است . AVG چنین عنوان می کند که این نرم افزار قادر است تا به وسیله تحلیل هایی که از ترافیک های ورودی و خروجی انجام می دهد ، شبکه را از هر نوع بدافزار و تلاش احتمالی برای نفوذ به آن ، دور نگه می دارد . این تکنولوژی به ویژه می تواند در منازل هوشمند با تعداد زیادی وسایل هوشمند و متصل به شبکه کاربرد داشته باشد ، زیرا معمولا در این منازل نرم افزار آنتی ویروس خاصی بر روی لوازم متعدد وجود ندارد و وجود این نرم افزار در روتر می تواند از این کاستی ها کم بکند . ( یک شرکت آنتی ویروس دیگر به نام F-Secure هم وعده داده است تا در محصول جدید خود به نام Sense که هنوز به بازار نیامده است از این تکنولوژی استفاده بکند . Luma هم درر جای دیگری گفته است که می خواهد روتری با این خصوصیات وارد بازار بکند و امنیت شبکه های گسترده را تامین نماید . )
خود شرکت AVG هم اخیرا بر روی پروژه ای کار می کند تا بتواند از طریق روتر و به طور مستقیم دسترسی به VPN و Tor را نیز امکان پذیر بکند . این تکنولوژی کاربران را قادر خواهد ساخت تا فعالیت های آنلاین خود را پوشیده نگه دارند . البته این گفته به خودی خود ارزش زیادی ندارد زیرا خود شرکت AVG و در واقع بخش پلیس خصوصی موجود در درون نرم افزار این شرکت قادر است تا با سرلوحه قرار دادن اهداف تبلیغاتی ، به جمع آوری اطلاعات کاربران و تاریخچه فعالیت آنان بپردازد و در نهایت این اطلاعات را به شرکت منتقل بکند . ( شرکت AVG اعلام کرده است که هنوز هم در حال کار بر روی بخش پلیس خصوصی نرم افزار روتر های Chime خود می باشد . )
قیمتی که برای Chime انتظار می رود دقیقا مشابه همان قیمتی است که در مورد برند های Eero و Luma وجود دارد . قیمت Chime به طور معمول برای هر روتر 200 دلار ، برای هر جفت روتر ( یکجا ) مبلغ 350 دلار و برای هر سه روتر 500 دلار می باشد . همانطوری که در بالا به آن اشاره شد تنها 5 در صد از اهداف پیش بینی شده شرکت را به دست آورده است و در طی حدود یک ماه دیگر به این اهداف دسترسی پیدا خواهد کرد .
اما بپردازیم به اهمیت این موضوع و اینکه این تکنولوژی چه ضرورتی دارد : روتر های شبکه های گسترده به نوعی سم مهلک شبکه های وای فای ثابت قدیمی به شمار می آورند و ورود آنها خبر خوبی برای این دست از روتر ها نخواهد بود . کاربران حرفه ای مانند Ruckus و Meraki ( این دو مورد هم اکنون در اختیار شرکت Cisco می باشند ) هم در سال های اخیر شروع به فروش این سیستم ها کرده اند اما با این وجود هنوز هم اینها در بازار های فروش به اثبات نرسیده اند و جایگاه خود را پیدا نکرده اند . اما در مورد قیمت این محصول که برای هر سه روتر مبلغ 500 دلار است باید گفت که این قیمت در شرایط کنونی بسیار گران تر از نرمال است . ( قیمت Nighthawk X8 جدید شرکت Nighthawk در فروش آزاد آن 400 دلار است . ) با این وجود همه چشم ها در این عرصه به شرکت AVG است و این شرکت با آوازه ای که در این زمینه برای خود درست کرده است قصد دارد تا کار های بهتری را تحویل بدهد . در هر حال هر چه رقابت در این کار بالا تر باشد نتیجه کار و ماحصل فعالیت ها نیز بهتر و کارآمد تر خواهد بود .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر