برزیل دهمین قدرت ابررایانه‌ای جهان شد

برزیل دهمین قدرت ابررایانه‌ای جهان شد


بر اساس آمار جدید، برزیل دهمین قدرت در داشتن ماشین‌های پرقدرت محاسباتی جهان (ابررایانه) شد.به گزارش خبرآنلاین، برزیل میزبان 6 ابررایانه/ Supercomputer شده است که در فهرست موسوم به Top500 رده دهم را به خود اختصاص داده است.

سه ابررایانه متعلق به لابراتوار ملی علوم / LNCC در ریودوژانیرو و شهرک پتروپولیس واقع‌شده است و یکی دیگر نیز متعلق به مرکز تحقیقات هوا-فضای برزیل / Inpe است. همچنین کمپانی نفتی پتروبراس و مرکز یکپارچه‌سازی فناوری و کارخانه‌ها در شمال پایتخت و منطقه سالوادور قرارگرفته است.

اما مهم‌ترین موضوع سنخیت و سازگاری توسعه ابررایانه‌ها با توسعه علم و فناوری در برزیل است که پا به‌پای یکدیگر جلو می‌رود و از ابررایانه‌ها برای شبیه‌سازی و تحقیقات علمی مؤثر و مدل‌سازی تجاری DNA و نظایر آن استفاده می‌شود.

هرچند برزیل رتبه دهم را با این 6 ابررایانه به خود اختصاص داده اما هیچ‌کدام از این ابررایانه‌ها در فهرست 100 ابررایانه برتر نیستند و قوی‌ترین آن‌ها (متعلق به LNCC) رتبه 476 را دارد که قدرت محاسباتی آن 1.1 پتافلاپ (10 به توان 15) است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر