نصب Nightly CM13 بر روی G Pad 7 و بروزرسانی به سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو

نصب Nightly CM13 بر روی G Pad 7 و بروزرسانی به سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو


ممکن است تبلت G Pad 7 ال جی نتواند سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو را دریافت کند اما این امر نباید شما را از بروزرسانی این تبلت باز دارد . از آنجایی که ما درباره سیستم عامل اندروید ، یک پلت فرم نامحدود ، سخن می گوییم ، امکان ایجاد تغییرات زیادی وجود دارد . اگر به دنبال یک پلت فرم روان و پایدار برای استفاده هستید ، بهتر است که بدانید سیانوژن مد (CyanogenMod) اخیرا پلت فرم سیستم عامل CM 13 Nightly را به بازار فرستاده است . این سیستم عامل بر مبنای اندروید 6 مارشمالو ساخته شده است و کاربران G Pad 7 نیز قادر به استفاده از آن می باشند .

این سیستم عامل اولین بیلد CM 13 می باشد که تا به حال به بازار عرضه شده است . ویژگی برتر بیلد Nightly این است که کاربر را قادر می سازد تا از یک سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو استفاده کند که پایدار است و مشکلات ، تاخیر و یا مسائلی این چنینی ندارد از این رو کاربران با نصب این سیستم عامل در تبلت G Pad 7 ، یک تجربه عالی از استفاده از سیستم عامل اندروید کسب می کنند .

اما بهره بردن از مزایای این سیستم عامل نیز به این آسانی نمی باشد زیرا بروزرسانی سیستم عامل به CM13 چندان ساده نیست . ROM در واقع طراحی شده است تا کارایی Pad 7 را ارتقاء بخشد زیرا نرم افزارها ، ویژگی ها و قابلیت های بزرگی دارد . از این رو مدیریت هوشمندانه سیستم عامل CM 13 می تواند کارایی بهتری را برای G Pad 7 ال جی به ارمغان بیاورد . با نصب این بیلد تبلت عملکرد بهتر ، روان تر و سریع تری خواهد داشت و کاربر خواهد توانست مدت زمان بیشتری از قابلیت های بهبود یافته دستگاه استفاده کند زیرا مدت زمان عملکرد باتری نیز افزایش می یابد .

برای بدست آوردن این مزیت ها کاربر باید ریسک هایی را متحمل شود زیرا اگرچه که سیستم عامل Nightly CM13 به طور رسمی به بازار عرضه شده است همه قابلیت های اندروید 6 مارشمالو اصلی را ندارد . در این سیستم عامل ROM نیز توسط برنامه نویسان واسط ساخته شده است و گوگل و ال جی در ساخت آن نقشی نداشته اند . از این رو متاسفانه اگر کاربر بخواهد این بروزرسانی را روی تبلت خود نصب کند ، وارانتی تبلت باطل می شود . علاوه بر این از آنجایی که این سیستم عامل به طور رسمی توسط گوگل عرضه نشده است ، کاربر تنها در شرایط خاصی ، بعد از آماده سازی G Pad می تواند آن را فلش کند .

اولین کاری که باید انجام داد ریشه یابی تبلت G Pad 7 می باشد . از آنجایی که یک ROM خاص در دست داریم ، سفت افزار CM 13 باید تنظیمات داخلی ، پردازش ها و ویژگی ها را تعدیل سازی کند . با ریشه یابی سیستم ، یک سیستم اندروید نامحدود در اختیار خواهید داشت که قابل تعدیل سازی ، ارتقاء و تنظیم می باشد .

سپس برای این که مطمئن شوید سفت ابزار اندروید 6 مارشمالو بدون مشکل کار می کند ، در طول فرآیند بروزرسانی باید اپتدا سیستم داخلی دستگاه را پاک کنید . از این رو پاک سازی کش داده های نرم افزار و راه اندازی ( ریست سازی ) کامل دستگاه الزامی است . انجام این کار و فلش سازی دستگاه تنها از طریق استفاده از custom recovery image هایی مانند ریکاوری CWM و یا TWRP ممکن است . بنابراین قبل از انجام هر کاری باید custom recovery image را روی تبلت نصب کرد .

کاربر با استفاده از custom recovery علاوه بر این می تواند یک بک آپ Nandroid تهیه کند . در این روند کاربر این فرصت را دارد که مطمئن شود اطلاعات او حفظ شده اند تا در صورتی که از عملکرد سیستم عامل جدید راضی نبود بتواند سیستم عامل قبلی را بازیابی کند . در این حالت ، بک آپ Nandroid کمک بزرگی خواهد بود زیرا از طریق این پروسه کاربر می تواند سیستم عامل جدید را نیز که روی G Pad 7 فعال است ، ذخیره کند .

به دلیل این که کاربر باید سیستم داخلی دستگاه را پاک کند تا بتواند سیستم عامل جدید را نصب کند ، قبل از انجام هر کاری باید از اطلاعات بک آپ تهیه شود . بک آپ باید اطلاعاتی نظیر اطلاعات تقویم ، رمزهای ذخیره شده ، نرم افزارهای خرید ، تنظیمات اینترنت ، تصاویر IMEI / NVRAM ، فیلم ها ، فایل های صوتی ، پیام های متنی و ... را شامل شود . برای تسهیل کار می توان از نرم افزار ذخیره سازی ابری استفاده کرد ، همچنین می توان یک پک آپ سازگار را دانلود کرد و نرم افزارها را در آن از طریق گوگل پلی بازیابی نمود .

به جز این کارها ، باید اقداماتی نیز برای آماده سازی کلی دستگاه انجام شود . کاربر باید پکیج بروزرسانی و نرم افزارهای گوگل را در رایانه خود دانلود کند و همچنین برای جلوگیری از بروز هر گونه وقفه ، سیستم محافظت امنیتی رایانه را نیز باید غیر فعال سازد . کاربر باید Developer Options را از منو تنظیمات پیدا کند ، چند بار شماره ساخت (Built Number) را وارد نماید و گزینه های USB Debugging را نیز فعال سازد . ناگفته نماند که تبلت نیز باید حداقل 50 درصد شارژ داشته باشد .

فایل سفت افزار CM 13 که نحوه نصب آن در ادامه آمده تنها برای ورژن های V400 و V410 تبلت G Pad 7 مناسب است . بنابراین در صورتی که دستگاه های دیگری در دست دارید نباید از سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو استفاده کنید زیرا این امر موجب بروز اختلال در عملکرد دستگاه و یا حتی خراب شدن آن می شود .

نحوه نصب Nightly CM13 بر روی تبلت G Pad 7 ال جی و بروزرسانی به سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو

1- اپتدا CM13 Nightly ROM مناسب و سپس پکیج نرم افزارهای گوگل ( Google Apps) را دانلود نمایید .

2- این فایل ها را در رایانه ، ترجیحا در دسکتاپ قرار دهید .

3- حال با استفاده از کابل USB این فایل ها را از رایانه به تبلت منتقل کنید .

4- بعد از اطمینان یافتن از انتقال تمام فایل ها ، USB را جدا و تبلت را خاموش کنید .

5- دستگاه را در recovery mode مجددا بازیابی نمایید . در این فضا شما می توانید هر گونه تغیراتی را که می خواهید ، ایجاد کنید .

6- حال با انتخاب “wipe data factory reset” ، “wipe cache partition” و “wipe dalvik cache” سیستم داخلی را پاک سازید .

7- سپس فایل سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو را بارگذاری و CM 13 را روی تبلت نصب کنید .

8- مرحله آخر را دوباره انجام دهید و پکیج نرم افزارهای گوگل را پاک کنید ، سپس به منو اصلی بروید و ریکاوری را دوباره انجام دهید .

9- راه اندازی مجدد را انتخاب کنید و از استفاده از تبلت خود لذت ببرید .

هم اکنون شما می توانید در تبلت G Pad 7 ال جی خود ، از جدیدترین سفت افزار اندروید 6 مارشمالو استفاده کنید .

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر