چاپ هولوگرام ها با استفاده از چاپگرهای جوهری معمولی

چاپ هولوگرام ها با استفاده از چاپگرهای جوهری معمولی

 
استفاده از تکنیک های قدیمی برای ساخت هولوگرام رنگین کمانی، که روی کارت های بانکی دیده می شود- بسیار زمان بر، گران و مشکل است و به همین دلیل است که امنیت بالایی به آنها داده ولی به تازگی تکنیک جدیدی توسط یک شیمیدان در دانشگاه ITMO در سن پترزبورگ طراحی شده است که می تواند هزینه و زمان موردنیاز برای تولید هلوگرام را کم کند.


در این روش، تمام آنچه که مورد نیاز است، جوهر، کاغذ و چاپگر جوهری می باشد. البته انجام این کار چندان راحت هم نیست. جوهر باید از تیتانیای نانوکریستال بدون رنگ، ساخته شود و کاغذ احتیاج به برجستگی های ریزی دارد. هر دوی اینها در یک چاپگر قرار می گیرد و هولوگرام در چند دقیقه روی این کاغذ چاپ می شود.
الکساندر وینوگرادوف، مدیر این پروژه گفته است: "ویژگی این جوهر، حالت انعکاسی بالای آن در محدوده قابل مشاهده نور است. استفاده از جوهر نانوکریستالی، لایه ای با خاصیت انعکاسی بالا، شکل می دهد که به حفظ تاثیر هولوگرافی رنگین کمانی بعد از جلا دادن کمک می کند."
از آنجایی که این تکنولوژی راحت و ارزان است، از سطح امنیتی برخوردار نیست و استفاده از آن، مشکلات غیرمنتظره ای را در بر خواهد داشت.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سعید

شنبه, 16 آذر 1398

سلام احوال شما خوبی ببخشید در زمینه هولوگرام و جوهر رنگین کمان میتونید اطلاعات بدین با تشکر .

پاسخ

ثبت نظر