لامپ LED که با استفاده از گیاهان، روشن می شود

لامپ LED که با استفاده از گیاهان، روشن می شود


زمانی که صحبت از انرژی های تجدیدپذیر می شود، ممکن است تنها به انرژی خورشید و یا باد فکر کنید ولی احتمالا گیاهان را در نظر نمی گیرید. گروهی از پژوهشگران در دانشگاه UTEC در پرو، از گیاهان به عنوان منبعی طبیعی برای تولید الکتریسیته استفاده کردند.


اولین دستگاه ساخته شده که از گیاهان قدرت می گیرد، یک لامپ کوچک است که مصرف انرژی پایینی هم دارد. در حال حاضر، این لامپ گیاهی، می تواند روزانه دو ساعت روشنایی فراهم کند. انرژی برای لامپ گیاهی از مواد مغذی و باکتری هایی ناشی می شود که درون خاک وجود دارند. سیستم تولید انرژی، توسط تیم UTEC طراحی شده است که می تواند این مواد را از خاک گیاه برداشت کند و آن را به انرژی الکتریکی قابل استفاده تبدیل کند. این لامپ از یک لامپ معمولی کمی بزرگتر است ولی آنقدر کوچک است که در خانه قابل حمل باشد. پژوهشگران معتقدند این لامپ ها می تواند برای مکان هایی که دسترسی به برق و الکتریسیته ندارند و یا به عنوان چراغ مطالعه برای دانشجویان و دانش آموزان بسیار مناسب باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر