چگونه جریان های الکتریکی قدرت مغز را افزایش می دهند

چگونه جریان های الکتریکی قدرت مغز را افزایش می دهند

 
چگونه جریان¬های الکتریکی قدرت مغز را افزایش می¬دهنددر قسمت این هفته از خبرگذاری سوایپ، اسکای نیوز می¬آموزد که چگونه فناوری جدید می¬تواند به افراد مبتلا به ADHD، افسردگی و پارکینسون کمک کند.

cegrab-20150327-182905-192-1-144x81


محققین دانشگاه آکسفورد در حال بررسی چگونگی افزایش قدرت مغز به کمک جریان الکتریسیته هستند.
شبیه¬ساز جریان مستقیم ترانس (tDCS) با ارسال جریان¬های الکتریکی ضعیف از طریق پوست سر جهت شبیه¬سازی سلولهای عصبی در مغز عمل می کند.
الکترودها در بخش¬های مختلف سر به منظور تقویت یا تسکین نواحی مختلف و بهبود سطوح تمرکز قرار داده می¬شود.
دکتر روئی کهن کادوش، محقق ارشد گروه روانشناسی تجربی دانشگاه آکسفورد، و شخصی¬که رهبری پروژه را بر عهده دارد، اعلام داشت که دستاوردهای وی امید بخش می باشند.
در نسخه¬ی این هفته از سوایپ اظهار داشت که " تا کنون پژوهش¬ها نشان می دهند در صورت استفاده از tDCS  می¬توان در بعضی موارد عملکرد را بهبود بخشید."

cegrab-20150328-165432-559-1-144x81


"به پارامترهای مختلفی از قبیل نوع جریانی که شما در محل اتصال الکتردها در سر خود دریافت می¬کنید و زمان شبیه¬سازی بستگی دارد."
تصور می شود این فناوری همچنین می¬تواند توسط افراد مبتلا به ADHD مورد استفاده قرار گیرد و به¬طور بالقوه افسردگی و یا شرایط هایی مانند بیماری پارکینسون را درمان نماید.
به گفته دکتر کادوش تحقیقات تا کنون نشان داده است که (tDCS) یک روش بی¬خطر می¬باشد.
با این حال، آزمایش¬ها در حال حاضر تنها بر روی طیف بسیار باریکی از جمعیت انجام شده است، بنابراین هنوز به تحقیقات بیشتری قبل از ارزیابی صحیح آن بر سلامتی نیاز است.
در حال حاضر هنوز عملکرد شبیه¬سازی بر کودکان، یا وجود و عدم وجود عوارض جانبی در صورت استفاده همزمان آن با دارو مشخص نگردیده است.
با وجود چنین نگرانی های پر خطری، کسانی هستند که دستگاههای tDCS شخصی خود را در خانه ایجاد کرده اند، چرا که می¬خواستند این فناوری را خودشان مورد ارزیابی قرار دهند.
درک بروئر، مهندس مستقر در لندن، کیت ساده خود را با استفاده از قطعات خریداری شده از فروشگاه¬های الکترونیکی مونتاژ نمود.
این کیت از یک باتری نه ولتی متصل به دو الکترود و یک جفت اسفنج جهت تماس با پوست سر استفاده می¬کند.
وی اظهار داشت که با استفاده از دستگاه به یک افزایش 5 الی 10 درصدی فعالیت مغز رسیده است و اثرات آن مشابه مودافینیل، دارویی که برای درمان خستگی در افراد مبتلا به بی¬خوابی مورد استفاده قرار می¬گیرد، بود.
وی بیان داشت که " عملکرد دستگاه مربوط به زمانی می¬شود که شما در حال انجام کاری هستید که نیاز به تمرکز بر روی آن دارید در نتیجه دستگاه پچ پچ های داخلی را ساکت می¬کند."
"شما ندای درونی از قبیل جملاتی مانند: اوه، من گرسنه هستم، چه چیزی برای شام خواهم  داشت؟ را دریافت نمی¬نمایید. شما فقط می¬خواهید که کمی بهتر بر روی کارتان تمرکز کنید."
آقای بروئر در پاسخ بحث خطر، بر این عقیده است که روش¬هایش ایمن می باشد.
وی بیان داشت که "تنها خطر واقعی این است که جریان برق فراتر از چند میلی آمپر رود، که با وجود یک باتری نه ولتی همچنین اتفاقی نمی¬تواند رخ دهد زیرا ولتاژ کافی برای هدایت جریان برق وجود ندارد حتی اگر تمام الکترونیک های داخلی خراب شوند."
دستگاه¬های خانگی  تنها منبع شبیه سازی مغز الکتریکی موجود برای علاقمندان نیست.
هم چنین طیف وسیعی از محصولات نهایی آنلاین وجود دارد مانند Foc.us، هدفونی که سطوح تمرکز بازیکن¬های رایانه¬ای را افزایش می¬دهد، و شبیه¬ساز مغز که به¬عنوان کوچکترین وسیله از نوع خودش به فروش می¬رسد.
به گفته¬ی دکتر حناح مسلن ، یکی از اخلاقگرایان دانشگاه آکسفورد، لازم است که بازار چنین محصولاتی مورد بررسی قرار گیرد.
 وی بیان داشت که: "ما بر این عقیده¬ایم که دستگاه¬های از تولید به مصرف باید همانند دستگاههای پزشکی تنظیم شوند."
"آنها در حال حاضر تنظیم نشده¬اند، زیرا ویژگی درمانی ندارند. نه به این خاطر که، بنا به شایعات نقل شده، ما بر این باور باشیم که بایستی محدود یا ممنوع شوند. بلکه به این خاطر که ما بر این عقیده-ایم که مصرف¬کنندگان باید حمایت شوند."


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر