فعال نگه داشتن کارمندان حوزه IT

فعال نگه داشتن کارمندان حوزه IT

در اینجا به سه موارد ازاین زمان ها اشاره کرده ایم که در هنگام بروز مشکل در شرکت می تواند سرکارکنان را گرم نگه داردو به طور کلی کمک کند تا شرکت نیز بتواند بهتر به کارش ادامه دهد.


در اینجا به سه موارد ازاین زمان ها اشاره کرده ایم که در هنگام بروز مشکل در شرکت می تواند سرکارکنان را گرم نگه داردو به طور کلی کمک کند تا شرکت نیز بتواند بهتر به کارش ادامه دهد.


1.ابقا کردن
سر و سامان دادن به کامپیوتر شخصی خودتان گرچه به نظرامری منطقی و آسان می رسد، امااگر همین روال را بخواهید بر روی پنجاه کامپیوتر یا بیشترانجام دهید، قطعا هم نیازمند وقت بیشتر و هم مهارت های خاصی خواهید بود، که توسط افراد کارشناسی که در زمینه پشتیبان گیری سیستم ها فعالیت می کنندامکان پذیر خواهد بود. ولی در صورتی که نخواهید این کار را انجام دهید وکامپیوتری را از صفر سر هم کنید یا به هر دلیل آن را از مدار خارج نمایید، به نظر اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است.
اولین کار در سامان بخشیدن به کامپیوترها بررسی به روز بودن آنهاست. بدین منظور ابتدا ببینید که آیا بسته های امنیتی لازم بر روی سیستم عامل نصب شده اند یا خیر؟ آیا برنامه ها همه به روز هستند؟ آنتی ویروس ها چه؟
گام بعدی استفاده از برنامه هایی ست که برایتست عملکرد سخت افزارهای کامپیوتر استفاده می شوند.کامپیوترها را چک کرده تا ببینید کدام یک از سیستم ها بیش از حد گرم می شوند یا نیاز به تمیز کردن داخل کیس دارند. بدین منظور نیز می توانید از برنامه های مرتبط با شناسایی خطاهای هارد دیسک استفاده کنید تا خطاهای احتمالی درایوهای هارد را قبل از اینکه اتفاق بیفتند پیش بینی نمایید.
یکی از حقایقی که در اینجا باید بدان اشاره کرد این است که پشتیبان گیری دائماز اطلاعات سیستم هاو ذخیره آنها بصورت یک فایل،هیچ گاه سلامت آن فایل را تضمین نخواهد کرد. بدین جهت توصیه می شود تا هر از چند گاهی و به صورت شانسی اقدام به بازگردانی یکی از فایل های پشتیبان که قبلا بر روی سیستم ذخیره کرده اید کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن گردید (البته بازگردانی اطلاعات همیشه باید در یک درایو خالی یا بی استفاده صورت پذیرد).

3525 fullimage it and controls support 02


2. آموزش
در دنیای فن آوری همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود خواهند داشت. یادگیری مواردی از قبیل یک زبان برنامه نویسی، یا آشنایی با سخت افزارهای کامپیوتر، گوشی های هوشمند، تبلتها و غیره همه از این دست هستند. درهمین راستا همیشه اقدام به برگزاری دوره ها و گردهمایی هایی کنید تا کارکنان تان همیشه به روز باشند.هم چنین آنان خودشان هم می توانند با بهره گیری از آخرین اخبار فن آوری با تهدیدات تازه از قبیل خطرات امنیتی که در فضای سایبری به وجود می آیندمطلع گردند و به روز بمانند، تا در صورت مواجهه شدن با  این تهدیدات در شرکت بهتر توانایی مقابله با آنها را داشته باشند.
اگر درآمد شرکت به اندازه ای ست که می توانید از کارشناسان حوزه آی تی برای آموزش کارکنان تان بهره ببرید، حتما این کار را انجام دهید. اگر نه، خود کارکنان را موظف کنید تا با ارائه کنفرانس به نقاط قوتشان پی ببرند. برای نمونه، فرض کنید که شخصی نامش روبی است، با انتخاب او از وی بخواهید تا راجع به شیوه های رمزگذاری کنفرانس بدهد و از شگردها یا ترفندهای خودش در این زمینه هم به شما بگوید، و یک فهم بهتر راجع به چگونگی استفاده از کلمات عبور قدرتمند به بقیه نیز بدهد.
گزینه ای دیگر: با حمایت مالی از کارکنان می توانید این موقعیت را برای آنان فراهم کرد تا بتوانند در خارج از محل کار نیز به کلاس های آموزشی یا کنفرانس های مرتبط بروند.


3.فکر و بکر
گه گاه کارکنان را دور هم جمع کنید تا با یکدیگر راجع به بهبود بخشیدن وظایف کاری شرکت هم فکری کنند. با آنهادر زمینه بررسی شبکه کامپیوتری شرکت یا پیاده سازی بانک اطلاعاتی کار کرده و حتی برای درک بهتر موضوع آنان را به شرکت هایی که در زمینه کاری خودتان فعالیت می کنند بفرستید. سپس از این طریق می توانید به نقاط ضعف یا قوت شرکتتان آگاهی پیدا کنید. از تمامی کارکنان بخواهید تا در تمام زمینه ها با شرکت همکاری کنند و خود را شریک بدانند، و در مجموع از بازخوردهایشان در این زمینه برای رسیدن به یک چشم انداز کلیدر کارها بهره ببرید.
سپس از کارکنان متخصص در بخش ITبخواهید تا نظرشان را در مورد چگونگی داشتن یک کامپیوتر ایده آل بیان کنند. گرچه، شاید بسیاری از این ایده ها بی استفاده و بی مورد باشند، اما ممکن است در الهام گرفتن برای رسیدن به راه حلی موثر در پیشرفت شرکت تاثیر داشته باشد. گاهی یک نگرش فعال و تفکری رو به جلو در حیطه IT،تنها راه جلوگیری از منسوخ شدن محسوب می گردد.
گاهی کار کردن مداوم با کارمندان تان در اوقات بیکاری و درست زمانی که همه چیز به کندی پیش می رود در مقابل حتی می تواند بیشتر از ساعت های شلوغ کاری اثرگذار باشد، که همین امر نیز موجب می گردد تا روحیه خلاقانه در آنان بهبود یابد و در نتیجه به ارتقا کیفی شرکت بیانجامد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر