ربات هایی که به انسان نه می گویند

ربات هایی که به انسان نه می گویند


اگر شما هم به دنبال ربات هایی هستید که هر کاری را انجام دهند و مانند برده ای برای شما باشند، ممکن است از این نوع ربات خوشتان نیاید. ربات هایی که آموزش می بینند تا درخواست افراد را رد کنند. مهندسین آزمایشگاه تعامل انسان و ربات در دانشگاه تافتس بر روی مکانیزمی برای ربات ها کار می کنند تا در صورتی که ربات دلایل کافی دارد به انسان نه بگوید.

در این ربات ها تلاش شده است تا چارچوبی فراهم شود که ربات بتواند دلیل خود را از رد درخواست نیز بیان کند و یا نظر خود را تغییر دهد. مثلا زمانی که این ربات بر روی میزی قرار دارد و از او خواسته می شود که به جلو حرکت کند، ربات نه می گوید و دلیل خود را هم مبنی بر سقوط از میز بیان می کند. حال اگر شخص به او بگوید که او را می گیرد تا از میز نیفتد، ربات این کار را انجام می دهد.
گوردون بریگز و ماتیاس شوتز در مورد کار خود نوشته اند: "ربات های نسل آینده به مکانیزم هایی احتیاج دارند که تشخیص دهند چه زمانی و چگونه باید دستوراتی که از انسان ها دریافت می کنند، رد کنند."

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر