هک تجهیزات پزشکی، بزرگترین تهدید امنیت سایبری جهان

هک تجهیزات پزشکی، بزرگترین تهدید امنیت سایبری جهان


به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ بر اساس نتایج تحقیق موسسه فورستر آمریکا (Forrester)، در 25 سال گذشته هکرها از باج افزارها برای اخاذی از قربانیان خود استفاده می‌کردند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد هکرها در نظر دارند از روشی مشابه برای هک دستگاه‌های تزریق انسولین یا تنظیم‌کننده‌های ضربان قلب نیز استفاده کنند. کارشناسان امنیتی معتقدند استفاده از باج افزارها در تجهیزات پزشکی، بزرگ‌ترین تهدید امنیت سایبری جهان در سال 2016 میلادی خواهد بود.


در ادامه گزارش فورستر آمده است: «با وجود اینکه تاکنون خبری مبنی بر هک تجهیزات پزشکی در رسانه‌ها منتشر نشده است، اما تحلیل‌گران معتقدند هک این تجهیزات، خصوصاً تجهیزاتی مانند روبات‌های تزریق داروی متصل به اینترنت، موضوعی است که تاکنون مغفول مانده است. بسیاری از بیمارستان‌ها و تجهیزات موجود در آن‌ها، در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند و این یک هشدار جدی است.»
کارشناسان امنیتی در ادامه گزارش تأکید می‌کنند: «هک شدن تجهیزات پزشکی، امروزه واژه آشنایی برای همه است؛ اما توجه زیادی به این موضوع نمی‌شود. بسیاری معتقدند هک شدن پمپ تزریق دارو در یک بیمارستان، هیچ فایده‌ای برای هکرها ندارد. این موضوع در حقیقت زمانی اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد که به هشدارهای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درمانی و بیمه‌ای در ماه‌های اخیر توجه کنیم. بسیاری از آن‌ها اعلام کرده‌اند توسط هکرها مورد تهاجم قرارگرفته‌اند و این موضوع نشان می‌دهد هکرها تمرکز خود را بر روی تجهیزات و صنعت پزشکی، قرار داده‌اند.»

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر