ساخت تراشه ای که سلامت باتری موبایل را تضمین می کند

ساخت تراشه ای که سلامت باتری موبایل را تضمین می کند


به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها باتریهای لیتیوم یونی کاربردهای وسیعی پیدا کرده اند. آنها از تلفنهای همراه هوشمند گرفته تا سایر سیستم های الکترونیکی همراه را شارژ می کنند. استفاده گسترده و همه روزه از این نوع باتریها موجب شده تا در برخی موارد آنچنان داغ شده که تا مرز انفجار نیز پیش روند.اکنون گروهی از دانشمندان با آگاهی از این موضوع تراشه هوشمندی ساخته اند که به راحتی در این دسته از باتریها تعبیه شده و کار زیر نظر قرار دادن سلامت آنها را انجام می دهند.

بدین ترتیب دیگر جای نگرانی درخصوص منفجر شدن و یا آتش گرفتن باتری های لیتیوم یونی وجود نخواهد داشت.در حال حاضر باتری های لیتیوم یونی به همراه تراشه ای ساخته می شوند که ولتاژ، دما و میزان شارژ آنها را در سطحی مناسب قرار می دهد. این تراشه به کاربر سیستم همراه درخصوص داغ شدن بیش از حد باتری هشدار می دهد.اما به عقیده دانشمندان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور که تراشه هوشمند جدید را ساخته اند، تراشه های فعلی فاقد کارایی لازم برای تشخیص هرگونه نقص در عملکرد باتری هستند که این خود می تواند جرقه شکل گیری معایب بعدی در باتری باشد.اما تراشه هوشمند این دانشمندان نه تنها کارایی تراشه های قبلی را دارد بلکه سلامت باتری و میزان شارژ آن را نیز به طور مداوم زیر نظر دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر