ماشین های بدون راننده گوگل، با عابران پیاده سخن می گویند

ماشین های بدون راننده گوگل، با عابران پیاده سخن می گویند


توسعه اتوموبیل های مستقل به سرعت در حال پیشرفت است ولی هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود تا این وسایل نقلیه بدون راننده از نظر قانونی اجازه داشته باشند که در جاده ها تردد کنند. یکی از مسائل مهم، نوع تعامل این ماشین ها با اشخاص پیاده است. پتنتی از سمت گوگل، این هفته دریافت شده به این صورت که سیگنال الکتریکی بر روی بدنه ماشین نصب می شود که به قصد و نیت کنونی ماشین اشاره می کند؛ در این صورت فرد متوجه می شود که رد شدن از جلوی آن ماشین، امن است.


مانند دیگر پتنت های گوگل برای ماشین بدون راننده، مانند آنچه که برای نصب کیسه های هوا در بیرون از ماشین، ارائه کرده بود، هنوز هم ضمانتی وجود ندارد که در صورت انجام این کارها، ماشین مجوز عبور و مرور در جاده را بدست آورد یا نه ولی در هر صورت، پتنت ارائه شده، یک ایده هوشمند است.
در مستندات ارائه شده همراه با پتنت نوشته شده است که این نشانه ها می تواند همراه با صدای بلند باشد تا در صورتی که افراد متوجه نیستند که در جای نادرستی ایستاده اند، به آنها اعلام خطر کند. در حال حاضر گوگل تنها شرکت سازنده این ماشین ها نیست و در این مرحله، همه تولیدکنندگان اصلی مشغول ساخت و اصلاح نرم افزار و سخت افزار این دستگاه ها می باشند. ماشین های جدید در پنج سال آینده تا حدودی عملکردهای خودکار خواهند داشت.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر