آیفون 7 از پورت Lightning برای صدا و شارژ استفاده می کند.

آیفون 7 از پورت Lightning برای صدا و شارژ استفاده می کند.


بر اساس شایعات جدید، گوشی های جدید آیفون 7، رابط های 3.5 میلی متری را کنار گذاشته و برای شارژ و هدفون های سیمی، از کانکتورهای 8 پینی Lightning استفاده خواهند کرد. این خبر در سایت ژاپنی Mac Otakara منتشر شده است. دلیل کنار گذاشتن این رابط های هدفون، باریک تر شدن آیفون های نسل جدید است.


ایده استفاده از پورت Lightning، برای هدفون جدید نیست و پیش از این اپل، از تولیدکنندگان لوازم جانبی خواسته بود تا با استفاده از این پورت ها، لوازم جانبی خود را تولید کنند. در حال حاضر تنها چند شرکت محدود مانند فیلیپس و JBL، هدفون های سیمی با کانکتورهای Lightning را تولید کرده اند.
پورت Lightning آیفون 7 به همان اندازه قبلی باقی می ماند تا با لوازم جانبی موجود سازگاری داشته باشد. اکنون نیز یک آداپتور برای تبدیل رابط 3.5 میلیمتری به Lightning وجود دارد تا گوشی های جدید با هدفون های غیر Lightning سازگار شود. با توجه به این پورت ها، آیفون بعدی احتمالا یک میلیمتر نازک تر از آیفون 7.1 میلی متری 6s خواهد بود.
اگر این تغییر در طراحی درست باشد، اپل مطمئنا دو کار را انجام خواهد داد، یک نسخه جدید از هدفون های EarPod با کانکتور Lightning تولید خواهد کرد و نیز کاربران آیفونی را تشویق می کند تا به سمت هدفون های بلوتوثی بروند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر