چین یک شتاب‌دهنده ذرات به اندازه دو برابر هادرون سرن خواهد ساخت

چین یک شتاب‌دهنده ذرات به اندازه دو برابر هادرون سرن خواهد ساخت


به گزارش پایگاه فناوری استادیت این شتاب‌دهنده ذرات دو برابر بزرگتر از تنها شتاب‌دهنده هادرون سرن است که توسط اروپاییان و یالات متحده ساخته شده است. قدرت و توان این شتاب دهنده تا هفت برابر قوی‌تر خواهد بود. در حال حاضر بزرگترین و تنهاترین شتاب‌دهنده دنیا هادرون سرن LHC دارای ۲۷ کیلومتر قطر است. شتاب دهنده جدید که چین قصد ساخت آن را دارد ۶۰ کیلومتر قطر خواهد داشت البته به صورت تقریبی.

Wang Yifang پیشنهاد داده است این پروژه در کنار دیوار چین و در استان‌های شمالی چین ساخته شود.این شتاب‌دهنده یا برخورد دهنده به مطالعه بر روی ذرات بوزن هیگز و فروپاشی تشعشعات هسته‌ای و همچنین برخورد ذرات اتمی کار خواهد کرد. کار با این دستگاه بر روی ذرات سبک‌تر آسان‌تر از هادورن سرن است.این پروژه دارای دو مرحله است که مرحله مهم آن از سال ۲۰۴۰ آغاز خواهد شد و امکان مطالعه بر روی ماده تاریک، انفجار بزرگ و یا بینگ بنگ و سیاه چاله را فراهم خواهد کرد. این پروژه نیاز به مشارکت جهانی برای ساخت آن وجود دارد و چین قصد دارد شریکان اروپایی و آمریکایی را برای سرمایه‌گذاری بر روی آن ترغیب کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر