افزایش عمر باطری دستگاه های هوشمند

افزایش عمر باطری دستگاه های هوشمند

7 ترفندی که با عمل به آنها عمر باطری دستگاه های هوشمند افزایش میابد.در اینجا به 7 ترفندی اشاره می کنیم که به شما کمک خواهد کرد تا سلامتِ باطریِ گوشی هوشمند , تبلت و لپ تاپ تان را افزایش دهید.آیا شما واقع نگران عمرِ باطریِ گوشی هوشمند , تبلت و لپ تاپ تان هستید؟ کوتاه شدن عمرِ باطری تمام دستگاه های هوشمندتان به محض اینکه یک سال از عمر آنها می گذرد ممکن است به سردرد گرفتن شما منجر شود.

سپس شما معمولا به فکر تعویض باطری قدیمی می افتید یا از ترفندهایی استفاده می کنید که ممکن است عمر باطری تان را کمی افزایش دهد. اما شما مجبور نیستید که پس از پیدا شدن چنین مشکلاتی از این ترفندها استفاده کنید , بلکه از همان روز اول می توانید این ترفندها را به کار بگیرید. بنابراین اینجا به 7 ترفندی که در افزایش عمر باطریِ دستگاه هایتان به شما کمک خواهد کرد را اشاره می کنیم.


از اصول اولیه آگاه شوید
از اطلاعات پایه ای در مورد طول عمر باطری ها آگاه شوید. گوشی های هوشمند , تبلت ها و لپتاپ ها باطری های لیتیوم-یونی دارند که معمولا پس از استفاده های مکرر و طولانی ظرفیت خود را از دست میدهند. باطری ها طوری طراحی شده اند که در سیکل شارژ تا یک محدوده ی معین , تقریبا حدود 80 درصد شارژ نگه دارند.
شاید این سوال به ذهنتان برسد که سیکل شارژ چیست. بسیار خب , یک باطری زمانی که تا 100 درصد شارژ می باشد و سپس به 0 درصد می رسد در واقع یک سیکل شارژ به انجام رسانده ست.

کنترلِ نورِ صفحه نمایش
شما مسلما می دانید که اگر نورِ صفحه نمایشِ گوشی هوشمندتان زیاد باشد آنگاه شارژ باطری  کاهش میابد. نور صفحه نمایش باید به صورت دستی به مقدار کمتری کاهش یابد یا از طریق فعال کردن روشناییِ خودکار در مصرف شارژ باطری صرفه جویی شود. اگر شما از عکس های متحرک در محافظ صفحه نمایش تان استفاده می کنید , یکی از دلیل های مهمی است که باعث کم شدن عمر باطری تان می شود. شما همچنین به منظور افزایش طول عمر باطری بایستی دستگاه تان را همواره سرد نگه دارید.

دما را همیشه به یاد داشته باشید
دما یکی از فاکتورهایی است که نقش بسیار مهمی را در طول عمری باطریِ دستگاه ایفا می کند. اگر شما در شرایط آب و هوایی سختی باشید , ظرفیت باطری شما زودتر تمام خواهد شد. دستگاه های هوشمند تا آنجایی که ممکن است باید دور از تابش مستقیم نور خورشید و همچنین دمای سرد و منجمد کننده قرار بگیرند. به یاد داشته باشید که گرمای شدید مخرب تر از سرمای شدید می باشد.

سیگنال ها و ارتباطات
زمانی که شما به جایی سفر می کنید , شبکه یِ گوشیِ هوشمندِ شما به جستجوی شبکه ها می پردازد. وقتی این جستجو برای یافتن شبکه ادامه پیدا می کند , نتیجتا عمر باطری شما کاهش میابد. روشن بودن بلوتوث هم باعث به سرعت تمام شدن شارژ باطری می شود. برای اطمینان حاصل کردن از عمر باطری بیشتر برای دستگاه های هوشمندتان , شما باید در مناطقی باشید که آنتن دهی و سیگنال شبکه کاملا پر است. حالت پرواز یکی از سریع ترین راه هایی است که جلوی تخلیه شدن شارژ باطری را می گیرد.


اکثر اوقات سعی کنید دستگاه هایتان زیاد متصل به پریز برق نباشد
هنگامی که شارژ دستگاه تان به 100 درصد رسید , از متصل نبودنِ دستگاه تان  به پریز برق اطمینان حاصل کنید. لذا شارژ کردن بیش از حد اصلا شیوه ی درستی نیست. اما این شیوه هنگامی که شما از لپتاپ تان استفاده می کنید قابل اجرا نخواهد بود. قبل از شارژ کردن لپ تاپ تان اطمینان حاصل کنید که باطری لپ تاپ حداقل به 40 درصد کاهش یافته است.


دشارژ کردن ناقص در مقابل دشارژ کردن کامل
سیکل های دشارژ ناقص از سیکل های دشارژ کامل بهتر می باشند , یعنی نگه داشتن شارژ داستگاه تان در بازه ی 40 الی 80 درصد. یعنی به منظور دریافت بازده بیشتر سعی کنید تا به هنگامی که شارژ باطری تان به 40 درصد نرسیده به پریز برق وصل نکنید و هنگامی که شارژ باطری دستگاه به 80% رسید آن را از برق جدا کنید.. اما در پیروی از این ترفندها واقع بین باشید و بی احتیاطی نکنید.


تعویض باطری
حتی اگر شما تمام ترفندها را به کار ببرید , باطری شما تا یک حد معینی می تواند عمر کند. بنابراین به فاکتور هایی که باعث می شود شما به لزوم تعویض باطری دستگاه تان پی ببرید توجه داشته باشید. نشانه ها عبارتند از : شما بیشتر از قبل مجبور به شارژ کردن دستگاه تان هستید , هنگام شارژ کردن داغ می کند یا خیلی زود دشارژ می شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر