چگونه سرعت ارتباط با کابل اترنت را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت ارتباط با کابل اترنت را افزایش دهیم؟


به گزارش itnews:در حال حاضر بیشتر ارتباطات به صورت بی‌سیم شده است و خصوصاً پس از همه‌گیر شدن تکنولوژی وای‌فای، شاهد این هستیم که تمامی ارتباطات دور یا نزدیک از طریق این تکنولوژی میسر شده است و حتی در خانه‌ها نیز برای اتصال به اینترنت از وای‌فای استفاده می‌شود که کابل‌های اترنت کم‌کم جایگاه خود را از دست می‌دهند. اما همچنان باید بدانید که سریع‌ترین روش اتصال به اینترنت یا اتصال بین دو رایانه در یک شبکه‌ی داخلی، از طریق کابل‌های اترنت می‌تواند صورت بگیرد. در حالی که تکنولوژی‌های وای‌فای روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند اما باید توجه کنید که کابل‌های اترنت هم بهبود پیدا کرده‌اند و انواع جدیدی از آنها تولید شده است که سرعت بیشتر و اختلال بسیار کمتری نسبت به انواع قدیمی‌تر این کابل‌ها دارند.


باید بدانید که نسبت به‌ سال‌های پیش‌تر، استاندارد این کابل‌ها تغییرات زیادی داشته است و سرعت آنها بر اساس استاندارد‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. استاندارد این کابل‌ها را با نام categories می‌شناسند که شماره‌ی مقابل آن مانند categories 5 می‌تواند نوع این استاندارد‌ها را مشخص کند. به صورت اختصار، این استانداردها را cat5 یا cat6 می‌نامند و هرچه عدد جلوی این استانداردها بیشتر باشد طبیعتاً استاندارد بالاتری را شاهد هستیم و سرعت آن نیز افزایش پیدا کرده است.
در مجموع باید گفت که تعویض یک کابل اترنت به استانداردهای بالاتر شاید باعث نشود تا سرعت اینترنت خانگی شما افزایش پیدا کند زیرا پایین‌ترین استاندارد موجود هم می‌تواند بین 10 تا 100 مگابایت سرعت را پشتیبانی کند. اما برای کسانی که در شبکه‌ی داخلی از کابل‌های اترنت استفاده می‌کنند، یا برای برقراری ارتباط بین دو رایانه و ارسال فایل از این کابل‌ها بهره می‌برند، تعویض کابل‌های اترنت قدیمی با کابل‌های جدید‌تر می‌تواند سرعت کار را بسیار افزایش دهد و همچنین سبب شود تا راندمان کاری نیز بالاتر رود.
برای پیدا کردن استاندارد یک کابل اترنت می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را بر روی خود کابل پیدا کنید و اگر کابلی استفاده می‌کنید دارای این مشخصات نمی‌باشد، باید بدانید که یا جزء استاندارد‌های Cat5 است یا این که مورد تست‌های استاندارد دهی قرار نگرفته است و نمی‌توان حساب زیادی بر روی آن باز کرد. در تصویر زیر می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد استاندارد‌های مختلف کابل‌های اترنت بدست آورید و همچنین انواع مختلف آنها را بر اساس نیاز با یکدیگر مقایسه کنید و نوع مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر