رباتی که مسافران در فرودگاه را هدایت می کند

رباتی که مسافران در فرودگاه را هدایت می کند


ربات راهنمای فرودگاه برای کمک به مسافران آماده به کار است. این ربات که توسط دانشگاه اوربرو به همراه فرودگاه آمستردام، توسعه داده شده است برای کار در شلوغترین فصل سال و هدایت مسافران خسته و مضطرب استفاده می شود. این فرودگاه بین المللی برای مسافران کمی گیج کننده است و با این ربات که به نقشه های دقیق و جزئی مجهز شده، به مسافران کمک می شود که مکان درست را به موقع برای رسیدن به پروازشان پیدا کنند.


مدیر پروژه دانشگاه اوربرو، هدف از این پروژه را هوشمند کردن این فرودگاه، عنوان کرده است، به گونه ای که از شلوغی های موقتی مانند جمع شدن چرخ های حامل وسایل و یا جمع شدن افراد زیادی در یک نقطه جلوگیری می کند. همراه با نقشه های دقیق، این ربات دارای چشم و قابلیت لیزر مانند است که به او کمک کند تا در حال حرکت، راه خود و گروه مردم را ببیند. البته به صورتی طراحی شده تا برخوردی با مردم نداشته باشد ولی چک می کند تا افرادی را که راه را به آنها نشان می دهد، او را ترک نکرده باشند.
این ربات از نهم آذرماه به مدت یک هفته در فرودگاه بین المللی آمستردام، کار خود را شروع خواهد کرد و بعد از آن پژوهشگران نتایج و رفتار این ربات را بررسی خواهند که تا اصلاحات لازم را انجام دهند و آن را به صورت رسمی در فروردین ماه عرضه کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر