تولید دستگاه ساخت قطعات حوزه حمل ونقل فضایی

تولید دستگاه ساخت قطعات حوزه حمل ونقل فضایی


دستگاه ساخت قطعات حوزه حمل و نقل فضایی (فیلامنت وایندینگ) با توانمندی چهار درجه آزادی در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شد.به گزارش سرویس علمی ایسنا، دستگاه فیلامنت وایندینگ با توانمندی چهار درجه آزادی و با امکان ساخت قطعات با کیفیت بالای کامپوزیتی، تجهیز شده و به بهره‌برداری رسیده است.

تجهیز این دستگاه در پژوهشکده سامانه‌های حمل ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و با استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل انجام شده است.با استفاده از این دستگاه، امکان ساخت قطعات با کیفیت بالای کامپوزیتی برقرار شده و بدین ترتیب پژوهشگاه فضایی ایران قدم بسیار مهمی را در مسیر دستیابی به اهداف فضایی کشور برداشته است.این دستگاه قادر است قطعاتی با طول ۱۰.۵ متر و قطر ۲.۵ متر را ضمن رعایت تلرانس یک هزارم میلیمتر تولید کند.

دستگاه مذکور، در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و حصول هرچه با کیفیت‌تر محصولات فضایی به ویژه در عرصه تولید سپرهای حرارتی و اقلام مرکب در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران تجهیز و رونمایی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر