درایورهای جدید AMD، آسیبی جدی برای کارت های گرافیکی

درایورهای جدید AMD، آسیبی جدی برای کارت های گرافیکی


AMD به تازگی، درایور جدید Crimson را منتشر کرد که جایگزین نرم افزار Catalyst بود. اولین درایورهای Crimson، مشکلاتی جدی از خود نشان داده اند. بسیاری گزارش کرده اند که با این درایورها، کارت های گرافیکی بیش از حد داغ می شود و حتی گاهی از کار می افتد.


درایور جدید، سرعت فن کارت گرافیکی را محدود به بیست درصد می کند، یعنی زمانی که دمای کارت گرافیکی بالا می رود، سرعت فن نیز باید افزایش یابد ولی با درایور Crimson، این اتفاق نمی افتد. حتی در طول بازی ها و کارهای سنگین گرافیکی، سرعت فن، تنها تا بیست درصد بالا می رود و اجازه می دهد که دمای کارت گرافیکی هم تا نود درجه افزایش یابد. این دمای بالا می تواند باعث بروز مشکلاتی در کارت گرافیکی شود و یا به گزارش بعضی از کاربران، به دیگر سخت افزارها هم آسیب وارد کند.
AMD نیز این مسائل پیش آمده، مربوط به سرعت فن را تایید کرده و گفته است که این مشکل را امروز رفع خواهد کرد و درایور جدید را منتشر می کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر