چرا کروم او اس از لینوکس، ویندوز و مک بهتر است؟

چرا کروم او اس از لینوکس، ویندوز و مک بهتر است؟


کروم او اس سیستم عامل کروم بوک هاست که از خیلی نظر ها نسبت به دیگر سیستم عامل ها برتری دارد. در این مقاله به مقایسه ای بین این سیستم عامل و ویندوز، لینوکی و مک می پردازیم.

سیستم عامل های دسکتاپ خطرناک هستند
هر سیستم عاملی که امکان دسترسی به روت و یا قدرت کاربر ممتاز را بدهد خطرناک است. در سال 2015 بزرگترین تهدید برای امنیت کامپیوتر دسکتاپ شما نشستن پشت آن و تایپ کردن معرفی شد! به همین دلیل است که هر روز افراد بیشتری به تبلت، گوشی های هوشمند و کروم بوک ها روی می آورند.
همه این دستگاه ها قفل شده اند و به همین دلیل دسترسی به چیزی خطرناک در آن ها بسیار دشوار تر می باشد. اگر شما / rm -r را روی مک و یا لینوکس اجرا کنید ، و یا چیز وحشتناکی روی ویندوز نصب کنید- همیشه این امکان برای سیستم های مدل پایین تر وجود دارد که سیستم عامل خود را نابود کنند.
 
ویندوز
برخلاف کاربران حرفه ای که بدون مشکل از سیستم عامل های خود استفاده می کنند در اینجا منظور کاربران معمولی است. کسانی که 15 نوار ابزار در مرورگر خود دارند. کسی که سه برنامه امنیتی روی کامپیوتر خود دارد و هیچ کدام از زمان نصب به روز رسانی نشده اند.
حال جلوتر می رویم و نگاهی به ویندوز 10 بیاندازیم. درمورد مشکلاتی که هنوز حل نشده اند.
مرورگر پیش فرض- همه میدانیم که اج همیشه درست کار نمی کند. آمار ها نشان داده است که بیشتر مردم روی ویندوز 10 از کروم استفاده می کنند. مرورگری که توسط کروم او اس ارائه شده است.
سازگاری با سخت افزار- مانند هر سیستم عاملی که قابلیت خود نصبی دارد، شما باید مطمئن شوید که سخت افزار شما سازگار است. لوازم جانبی و نوت بوک های قدیمی کلا کنار گذاشته می شوند.
نیاز دارید که چیپ ست وایرلس ath9k کار کند؟ پس موفق باشید! می خواهید که طرز رفتار تاچ پدتان عوض شود؟ نمی توانید این کار را بکنید. بعضی از اجزا روی هرچیزی که پایین تر از ویندوز 8 باشد کار نمی کنند. بیشترین تلاش فروشندگان سخت افزار این است که سازگار ترین حالت را برای درایو ها بیابند. با کروم او اس سیستم عامل درون نوت بوک قرار گرفته شده است . البته همین مساله در مورد نوت بوک هایی که لوگو ویندوز 10 دارند نیز صادق است.
به روز رسانی ها- برخلاف تلاش های مایکروسافت سیستم به روز رسانی ویندوز 10 پر از مشکل است. البته این مشکل در مورد OS X و لینوکس نیز صادق است. کروم او اس روی کروم بوک ، مشکلی با به روز رسانی ندارد.

OS X
مک نیز سیستم پشتیبانی مشابه کروم بوک دارد. هردو تلاش کرده اند مشکلات را به طور کامل رفع کنند، اما تفاوت هایی وجود دارد. مک مانند ویندوز می تواند نرم افزار های بسیار زیادی را پشتیبانی کند.
منسوخیت برنامه ریزی شده- این کاری است که فروشندگان کامپیوتر نیز انجام می دهند. البته شرکت ها برای سوددهی این کار را می کنند. خرید جدید ترین سخت افزار در صورتی که دستگاهتان هنوز کار می کند کاری بیهوده است. برای مثال پاور پی سی های مک ، با وجود قدیمی بودنشان خیلی خوب کار می کنند. کروم بوک ها با این مساله رو به رو نیستند. کروم بوک های قدیمی و جدید به خاطر کروم او اس، در بیشتر مسائل مانند هم عمل می کنند .
قیمت- مک خیلی گران تر است. اگر شما یک کاربر مک هستید قیمت برای شما مشکلی نیست چرا که آنچه را که می خواهید به شما می دهد. ولی با توجه به مشخصات سخت افزار قیمت دیگر کامپیوتر ها پایین تر است. در مقایسه در محدوده قیمتی بزرگتری وجود دارد و محدوده مشخصات آن نیز از سطح پایین تا بالا متغیر است.
به روز رسانی ها- به روز رسانی های اپل معمولا بدون مشکل انجام می شوند. اگر به یک پشتیبانی یا بک آپ برای ذخیره سازی اطلاعات سیستم خود فکر نکرده اید، برایتان مشکل پیش می آید. اگرچه بعضی چیزهای OS X در کلود ذخیره می شود اما نرم افزار ها جزیی از این پشتیبانی نیستند. کروم او اس نیز پشتیبانی شما را در کلود ذخیره می کند. و از آنجایی که همه سخت افزار کرون او اس مبتنی بر مرورگر است هیچ مشکلی با نصب دوباره نرم افزار پیدا نمی کنید.

لینوکس
لینوکس برای دسکتاپ به درد هرکسی نمی خورد. از آنجایی که چیزی به نام فروشگاه لینوکس ( لینوکس استور) وجود ندارد وقتی به مشکلی برمیخورید نمی توانید سریع آن را حل کنید. این به شما و قابلیت شما برای کمک گرفتن از جامعه لینوکس بستگی دارد. استثنا در این زمینه کسانی هستند که قرارداد پشتیبانی با شرکت دارند. ولی برای کاربران خانگی پشتیبانی در نظر گرفته نشده است.
خراب شدن نصب- گرچه احتمالش کم است ولی وجود دارد- بعضی وقت ها کاربر کار اشتباهی انجام می دهد، بعضی وقت ها به روز رسانی به مشکل بر می خورد. نزدیک ترین چیزی که  در لینوکس به دکمه ریست پیدا می کنید تعمیر مشکل و یا نصب دوباره است. با کروم او اس تقریبا غیر ممکن است که چیزی را خراب کنید. اگر این اتفاق افتاد دکمه ریست را بزنید و همه چیز به حالت اول باز می گردد.
اتصال- در بیشتر توزیع های لینوکس که دسترسی به درایو های اختصاصی را پشتیبانی می کند ، نصب و کارکردن وای فای بسیار ساده است. البته ممکن است همه چیپ ست ها آن را پشتیبانی نکنند. از آنجایی که گزینه های زیادی وجود دارد شما ناچارید پیش از نصب یک توزیع لینوکس روی کامپیوترتان حسابی تحقیق و یا آزمایش کنید. در مورد کروم بوک، وای فای بدون مشکل کار می کند. کرو بوک ها با یک ست چسپ ست ارائه می شوند و کروم او اس به راحتی آن را شناسایی می کند.

کروم بوک ها به راحتی کار می کنند
در بالا توضیح داده شد که کروم او اس از چه نظر نسبت به دیگر سیستم عامل ها برتری دارد. البته این به آن معنی نیست که دیگر سیستم عامل ها بی استفاده اند چرا که  ویندوز و لینوکس و OS X قابلیت هایی دارند که کرون او اس فاقد آن ها می باشد. اما برای کسانی که فقط نیاز به دسترسی ساده و خوب به خدمات اینترنت دارند کروم او اس بسیار بهتر است.
بر خلاف شایعه ها کروم او اس قرار نیست جایی برود! گوگل حتی در این زمینه پیش می رود و محصولی جدید با نام کروم بیت را معرفی کرده است.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر