5 روش برای بلاک کردن افراد از طریق گوشی های اندروید

5 روش برای بلاک کردن افراد از طریق گوشی های اندروید


امروزه به دلیل عرضه گوشی های اندروید راحت تر از گذشته می توان به مخاطبان مورد علاقه و دوستان دسترسی داشت اما گاهی دریافت پیام ها ، تماس ها و ایمیل ها از برخی فرستنده ها چندان خوشایند نیست . خوشبختانه گوشی های اندروید می توانند چند راه مختلف برای بلاک کردن تماس ها ، پیام ها و ایمیل ها را در اختیار کاربر بگذارند . در این خبر 5 روش که با آن کاربر می تواند مخاطبان خود را بلاک کند ،  ارائه شده است .

بی صدا سازی تماس ها

zakaiee436

اگرچه راهی برای بلاک کردن کامل تماس مخاطبان وجود ندارد ، تنظیماتی در گوشی ها تعبیه شده است که کاربر را قادر می سازد تا تماس های این مخاطبان را بی صدا سازد و تماس های دریافتی از این مخاطبان را مستقیما به پست صوتی منتقل کند . برای این کار باید مراحل زیر انجام شود :

- کارت تماس مخاطب مورد نظر را پیدا کنید .

- گزینه ویرایش (Edit) را ( در گوشه بالا سمت راست ) انتخاب کنید . این ابزار با شکل یک مداد نمایش داده شده است . سپس در صفحه “Edit contact” در گوشه سمت راست ، منو سه نقطه را باز کنید .

- گزینه All calls to voicemail را فعال سازید .

بلاک کردن پیام های متنی

zakaiee437

خب حالا مخاطبان شما می دانند که تماس های آن ها مستقیما به پست صوتی منتقل می شود . اقدام بعدی این افراد فرستادن پیام های متنی می باشد . راه های زیادی وجود دارد که کاربر می تواند از طریق آن ها پیام های متنی مخاطبان خود را بلاک کند ، یکی از این راه ها استفاده از نرم افزارهای موجود در گوگل پلی استور می باشد . کاربران می توانند به روش زیر از طریق نرم افزار مسنجر ( Messenger) ، نرم افزار رسمی پیام رسان گوگل ، پیام های مخاطبان مورد نظر خود را بلاک کنند :

- نرم افزار مسنجر را اجرا و بخشی که پیام های کاربر مورد نظرتان در آن است را باز کنید .

- در منو سه نقطه ، در گوشه بالا سمت راست ، در گزینهPeople & optionsروی گزینه Block کلیک کنید .

- به صفحه اصلی مسنجر بروید و در منو سه نقطه گزینه Blocked contacts را انتخاب کنید .

کاربران همچنین می توانند با انتخاب گزینه Unblock در همین قسمت، پیام های مخاطبان بلاک شده را دریافت کنند .

نکته : حتی پس از بلاک سازی یک مخاطب ، پیام های این افراد دریافت می گردد ولی زنگ دریافت پیام برای این پیام ها زده نمی شود و گوشی به طور خودکار این پیام ها را در صفحه مخاطبان بلاک شده ذخیره می کند . کاربر می تواند بعد از غیرمسدودسازی مخاطب ، همه پیام های مخاطب مسدود شده را به طور عادی دریافت کند و همچنین پیام های قبلی این مخاطب را نیز در صندوق ورودی پیام های خود داشته باشد .

بلاک سازی ایمیل ها

zakaiee438

مخاطبانی که تماس ها و پیام های آن ها مسدود شده است این بار به شما ایمیل می فرستند . خوشبختانه برای بلاک سازی ایمیل ها نیز ترفندهایی وجود دارد . فرض کنید که از جیمیل استفاده می کنید :

پیام مورد نظر را باز و سپس روی منو سه نقطه سمت راست اسم فرستنده کلیک کنید . پس از این کار گزینه Reply و سپس Block را انتخاب نمایید . با انجام این کار همه پیام هایی که در آینده از طرف مخاطب بلاک شده ارسال می گردد در پوشه اسپم ذخیره می شوند . البته کاربر می تواند نحوه دریافت ایمیل های این مخاطبان را دوباره به حالت عادی برگرداند . برای این کار تنها باید یکی از پیام های مخاطب مورد نظر را پیدا و باز کنید سپس منو سه نقطه کنار گزینه Reply را باز و گزینه Unlock را انتخاب نمایید .

روش دیگری نیز برای طی کردن این مسیر وجود دارد :

مرورگر رایانه خود را باز کنید و سپس به سربرگ Filters and Blocked Addresses که در صفحه تنظیمات قرار دارد بروید . در این قسمت یک لیست از تمام مخاطبان بلاک شده وجود دارد که کاربر می تواند گزینه Unblock را برای مخاطبی که می خواهد پیام های او را دریافت کند ، فعال سازد .

بلاک سازی یک مکالمه در جیمیل

zakaiee439

این امکان نیز وجود دارد که کاربر یک مکالمه کامل را غیر فعال سازد . برای بلاک سازی یک مکالمه در جیمیل باید منو سه نقطه قرارگرفته در گوشه سمت راست را باز و سپس گزینه Mute را انتخاب کرد . با انجام این کار مکالمه مورد نظر به پوشه Gmail All Mail انتقال می یابد علاوه بر این پیام هایی که در آینده در این مکالمه داده خواهد شد نیز مستقیما به قسمت آرشیو منتقل می شود . البته پیام مخاطبانی که در این مکالمه مستقیما برای شما فرستاده می شود مانند یک پیام عادی دریافت می گردد . کاربر می تواند مکالمات بلاک شده را نیز بازگرداند . برای این کار باید is:muted را در باکس جست و جو سرچ و سپس برای آزاد سازی مکالمه آن را باز کرد . پس از این کار باید گزینه Move to Inboxرا ازمنو سه نقطه قرار گرفته در گوشه راست صفحه نمایش ، فعال ساخت .

بلاک سازی خبرنامه ها

zakaiee440

کاربران همچنین می توانند خبرنامه ها را نیز مانند مخاطبان بلاک کنند . یکی از روش های انجام این کار فعال کردن گزینه unsubscribe می باشد که در انتهای پیام خبرنامه قرار دارد . البته این کار را می توان از طریق ویژگی جدید جیمیل سیستم عامل اندروید نیز انجام داد . برای این کار تنها باید خبرنامه مورد نظر را باز کرد سپس از طریق منو سه نقطه قرار گرفته در گوشه سمت راست ، گزینهUnsubscribe را فعال ساخت .

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر