مایکروسافت هدست مخصوص نابینایان را آپدیت کرد

مایکروسافت هدست مخصوص نابینایان را آپدیت کرد


تقریبا بیش از یک سال پیش مایکروسافت هدستی را طراحی کرد و برای نابینایان و کم بینایان طراحی کرد و در دسترس بسیاری از این افراد قرار داده است.حالا بعد از گذشت یک سال مایکروسافت این هدست ها را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری آپدیت کرده است و قابلیت های آن را بهبود بخشیده است.

مایکروسافت هدست هایی را طراحی کرده است که به نابینایان و کم بینایان کمک فراوانی می کند.مایکروسافت پروژه ی طراحی این هدست ها را با کمک یک بنیاد خریه ی بریتانیایی انجام داده است.این بنیاد Guide Dogs (سگ‌های رهنما) نام دارد.ابتدا در طراحی این هدست ها از فناوری bone conduction یا انتقال استخوانی استفاده شده است به این صورت که صدا از طریق بخش انتهایی استخوان فک به گوش داخلی منتقل می‌ شد. به این ترتیب فرد نابینا هم زمان می توانست به صدای محیط اطراف از طریق گوش‌ هایش توجه کند چون اساسا هدست در گوش فرد قرار نمی ‌گیرد.حالا مایکروسافتی ها برای ارتقای کاربری این هدست ها تصمیم دارند از فناوری تازه ای استفاده کنند و آن هم فناوری صوتی سه بعدی است هم چنین در این هدست ها از جی پی اس هم استفاده می شود که کمک فراوانی به این قشر از جامعه می کند. کاربر پس از تنظیم مسیر حرکتی و مقصد مورد نظر، به پیام‌ های صوتی گوش می‌ دهد که مربوط به موانع یا عوارض زمینی مسیر پیش روی است.این هدست ها از این پس قادر خواهند بود به توصیف محیط اطراف کاربر بپردازند و برای مثال زمان رسیدن مترو یا اتوبوس را هم به فرد اعلام کنند.کاربراز طریق میکروفن این هدست ها می تواند از پردازندهی ان اطلاعت بیش تر یرا بخواهد و یا در مورد جزئیات سوال بپرسد.این هدست ها کاملا روی گوش را نمی پوشانند و فرد می تواند صداهای اطراف رابشنود و یا به راحتی به تلفن همراه خود پاسخ دهد.البته از این هدست ها افراد عادی نیز می توانند استفاده کنند و محدودیت کاربری ندارد.مثلا برای افرادی که در یک کشور خارجی هستند بسیار سودمند خواهد بود.باید دید این هدست ها تا چه حد می تواند با کورتانا هم شودو یک زوج خوب تشکیل دهد.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر