ساخت نانو پوشش‌ آب‌گریز برای حفاظت از ساختمان‌ها در کشور

ساخت نانو پوشش‌ آب‌گریز برای حفاظت از ساختمان‌ها در کشور


محققان یک شرکت دانش‌ بنیان، نانوپوشش‌های آب‌گریز ساختمانی عرضه کردند که با اعمال این محصول بر روی ساختمان، می‌توان از نفوذ آب و رطوبت در سطوح آن و مشکلات ناشی از این پدیده جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، هر ساله نفوذ رطوبت و آب به درون اجزای ساختمان، ضررها و آسیب‌های زیادی وارد می‌آورد. به عنوان مثال اگر دمای هوا به زیر صفر برسد، آبی که به داخل مصالح ساختمان نفوذ کرده پس از انجماد منبسط شده و باعث ایجاد ترک و شکاف در مصالح می‌شود. علاوه بر تخریب مصالح، ظهور قارچ‌ها و آلودگی‌ها در ساختمان از جمله تأثیرات دیگر هجوم رطوبت و ماندگاری آن است. به همین دلیل آب‌گرﯾﺰ کردن ﺳﻄﻮح ساختمان به منظور جلوگیری از این مشکلات، از اﻫﻤﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺧﻮردار است.

به گفته‌ مهندس نازنین جعفرپور، کارشناس بخش تحقیق و توسعه‌ شرکت سازنده، محصول تولیدی این شرکت با بهره‌گیری از اندازه نانو مقیاس خود، منجر به ایجاد خاصیت آب‌گریزی و در نهایت محافظت‌کنندگی سطح در برابر رطوبت می‌شود. استفاده از این عایق علاوه بر مقاوم‌سازی ساختمان، از چسبیدن ذرات گرد و غبار به سطح جلوگیری می‌کند؛ به طوری که با اولین بارندگی و یا شست‌وشوی ساده‌ سطح کاملاً تمیز می‌شود.

محصول تولیدی به دلیل برخورداری از ساختار نانو مولکولی، می‌تواند به عمق منافذ داخلی مصالح نفوذ کرده و با انجام یک واکنش شیمیایی منجر به ایجاد موادی با خاصیت آب‌گریزی بر روی سطح شود و شرایط آب‌گریزی و عدم نفوذ آب در سطح را بدون آن که فیلمی بر روی سطح ایجاد شود و یا جلوه اولیه‌ سطح را تغییر دهد، ایجاد می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر