ابزار جدید حافظه در فایرفاکس

ابزار جدید حافظه در فایرفاکس


مرورگرها برای تبدیل شدن به یک گزینه باارزش برای کاربران، باید به امکانات مختلفی مجهز شوند. نسخه توسعه دهنده فایرفاکس 44، ابزارهایی دارد که شما می توانید برای اشکال زدایی از آنها استفاده کنید. تخصیص حافظه، کاری مبهم است که معمولا کاربران، تا زمانی که مقدار حافظه اهمیت چندانی نداشته باشد، آن را به خود کامپیوتر یا مفسر واگذار می کنند ولی مثلا زمانی که یک برنامه موبایل می نویسید، مقدار حافظه ای که در هربار تخصیص داده می شود، اهمیت بسیاری پیدا می کند.


به فایرفاکس ابزارهای دیباگ و اشکال زدایی اضافه شده است. این ابزار حافظه جدید در نسخه 44، تصویری از همه چیز را در حافظه نگه می دارد و آنها در قالب یک جدول به موارد زیر دسته بندی می کند:
-    اشیاء یا Objects: اشیاء جاوااسکریپتی و یا اشیاء DOM/WEB عمومی مانند اشیا Function و نودهای DOM.
-    Other: اشیاء داخلی در موتور جاوااسکریپت
-    اسکریپت ها: منابع جاوااسکریپتی که توسط صفحه بارگذاری می شود.
-    رشته ها یا Strings
توجه داشته باشید که اسکریپت هایی که استفاده می شود، مختص فایرفاکس و موتور جاوااسکریپتی آن است ولی به شما ایده منطقی برای استفاده از حافظه می دهد. با استفاده از این ابزار، لیستی مخصوص محتویات هیپ از صفحه باز فعلی می دهد.

Nikkhah199
امکانات دیگری نیز وجود دارد که دقیقا نشان می دهد تخصیصات هرمی یا heap در برنامه شما، کجا اتفاق می افتد. پشته تخصیصی، لیستی از عملکردهای شما به همراه میزان حافظه ای که تخصیص داده شده، نشان می دهد. این استک به صورت سلسله مراتبی است بنابراین می توانید مجموع حافظه ای که توسط یک تابع که شامل توابع دیگر هم می شود، ملاحظه کنید.

Nikkhah200

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر