شاید آی‌فون بعدی بدون جک هدفون وارد بازار شود

شاید آی‌فون بعدی بدون جک هدفون وارد بازار شود


به نقل از خبرگزاری شبکه :تلاش اپل برای تولید دستگاه‎های هر چه باریک‎تر و هوشمندتر ممکن است منجر به تولید محصولاتی با طراحی جدید شود و این بار این شرکت جک هدفون آی‎فون را هدف گرفته است. یک شایعه در سایت مک اوتاکارا مدعی است که آی‎فون بعدی ممکن است پورت 3.5 میلی متری خود را حذف کرده و به جای آن از پورت Lightning برای انتقال صدا استفاده کند.

این تغییر در طراحی به اپل اجازه می‎دهد تلفن‎های خود را باریک‎تر از گذشته (بنا بر گزارشات، بیش از یک میلی متر نازک‎تر از آی‎فون 6s) تولید کرده و از مزایای قابلیت‎های موجود در Lightning مثل DAC های هدفون و اجرای اپلیکیشن بهره گیرد. در این طراحی جدید شما برای کار با هدفون‎هایی که از سیم معمولی استفاده می‎کنند باید از یک مبدل و یا هدفون‎های بلوتوث استفاده کنید.

البته چندان هم نمی‎توان به این شایعه دل خوش کرد. مک اوتاکارا سابقه چندان خوبی در زمینه به حقیقت پیوستن شایعاتی که می‎سازد، ندارد. به علاوه ظرف ده ماهی که تا عرضه احتمالی آی‎فون بعدی (سپتامبر سال آینده) باقی مانده است خیلی از تصمیمات و برنامه‎ها ممکن است دچار دگرگونی و تغییر شود. همچنین تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‎ها هستند که هدفون‎های سازگار با پورت Lightning را توليد می‎کنند و هیچ ضمانتی وجود ندارد که سایر تولیدکنندگان نیز تمایلی به انجام این کار از خود نشان دهند.

از طرف دیگر، انجام تغییراتی شبیه به این سابقه داشته است. تعدادی از تولیدکنندگان چینی قبلا تلفن‎های هوشمند فوق باریکی را توليد کرده‎اند که جک هدفون از آنها حذف و از قابلیت انتقال صدا از طریق پورت USB در آنها استفاده شده است. اما گویا اپل قصد دارد پا را از این هم فراتر گذاشته و قابلیت‎هایی را در اختیار شما قرار دهد که از طریق انتقال صدا از یک پورت USB ساده امکان پذیر نیست.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر