حذف ویرایش های نامفهوم از ویکی پدیا توسط سرویس هوش مصنوعی

حذف ویرایش های نامفهوم از ویکی پدیا توسط سرویس هوش مصنوعی


ویکی پدیا، سرویس هوش مصنوعی جدیدی طراحی کرده است تابتواند کیفیت مقاله هایش را بهبود بخشد و مقاله هایی با ویرایش های بد را سریعتر حذف کند. این سرویس، سرویس ارزیابی بازبینی علمی (ORES) نامیده می شود و پایانی برای ویرایش های مضحک افراد برای مشهور شدن است.


در وبلاگ Wikimedia توضیح داده شده است: "عملکردهای ORES مانند ویژگی های اشعه X است، ایده های جدید و نوشتارهای کمدی را مشخص می کند و این کارها به این دلیل انجام می شود که ویرایش های نادرست را برای ویراستاران مشخص کند. این سرویس، ویرایش های موجود را برای ویراستاران دسته بندی کرده تا آنها را با دقت بازبینی و اصلاح کنند."
در حدود نیم میلیون ویرایش، روزانه در ویکی پدیا اتفاق می افتد که برای ویرایش توسط ویراستاران انسانی بسیار زیاد است. سرویس ORES جدید، طراحی شده تا از این حجم کاری کم کند و ویکی پدیا را به مکان لذت بخش تری تبدیل کند. هدف از این سرویس راحت تر کردن کار برای ویراستاران انسانی است و قرار نیست که جایگزینی برای آنها باشد.
ORES با ارزیابی هایی که توسط افراد واقعی آماده شده، مثلا با نگاه کردن به نوع ویرایش هایی که پذیرفته شده و یا رد شده اند، ارزیابی می شود. ربات های نرم افزاری با گشتن بین دیگر مقاله ها و با استفاده از یادگیری ماشین می توانند ملاک ها و الگوهایی برای تحلیل و ارزیابی های خود پیدا کنند.
این سرویس به صورت منبع باز برای عموم افراد در دسترس است و هر کسی می تواند نحوه کار این ربات را به صورت شفاف ببیند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر