ربات ها، از دنیای بازی تا دنیای واقعیت

ربات ها، از دنیای بازی تا دنیای واقعیت


گوگل به تازگی به ماشین ها و ربات های خود یاد داده است که بازی های آتاری مانند Space Invaders  و Video Pinball را بازی کنند و جالب اینجاست که ربات ها، این بازی ها را به خوبی فراگرفته اند. در DeepMind که بخشی فرعی از گوگل در کمبریج محسوب می شود، محققان، نرم افزارهای هوش مصنوعی ساخته اند که مهارت بسیاری در این بازی های کلاسیک پیدا کرده است به صورتی که حتی با انسان ها هم در این بازی ها شرط می بندد.


در حالت عادی چنین کاری بیهوده به نظر می رسد ولی این عمل در واقع قدمی به سمت توانمندی های بیشتر است. اگر یک ماشین بتواند یاد بگیرد که در دنیای دیجیتالی یک بازی ویدئویی حرکت کند، پس بدون شک قابلیت یادگیری حرکت در دنیای واقعی را هم خواهد داشت. امروز این ربات یاد گرفته است که بازی آتاری را به پایان برساند، در آینده می توان ربات هایی ساخت که اسباب بازی بسازند و یا ماشین های مستقل می توانند به صورت کاملا خودمختار از جایی به جای دیگر بروند.
البته این گوگل نیست که چنین دیدی را نسبت به هوش مصنوعی دارد، بلکه پیش از این نیز استارتاپی با نام Osaro در چنین مسیری قدم برداشته است. Osaro نیز موتور هوش مصنوعی ساخت که می توانست بازی های کلاسیک را انجام دهد، ولی این شرکت، نسل بعدی ربات ها را در کارخانه ها و انبارها به کار انداخت. این ربات ها نیز مانند انسان ها، از طریق تمرین بهتر می شوند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر