ایجاد بزرگ‌ترین کارخانه تولید ال سی دی جهان در ژاپن

ایجاد بزرگ‌ترین کارخانه تولید ال سی دی جهان در ژاپن


به گزارش خبرآنلاین، روزنامه ماینیچی نوشت مقامات کمپانی Japan Display گام بزرگی برای خرید واحد ال سی دی کمپانی شارپ برداشته‌اند و بدین ترتیب با ادغام این دو کمپانی، شاهد تولد بزرگ‌ترین تولیدکننده ال سی دی در جهان خواهیم بود.بر این اساس، کمپانی سرمایه‌گذاری INCJ ژاپن (دارنده بیشترین سهام کمپانی ژاپن دیسپلی) قصد دارد بیش از 1.6 میلیارد دلار / 200 میلیارد ین در بخش ال سی دی شارپ سرمایه‌گذاری کند.این روزنامه نوشت در حال حاضر ال جی با در اختیار داشتن 17 درصد از سهم جهانی ال سی دی حرف اول را در میزان تولید می‌زند اما با ادغام این دو کمپانی سهم ژاپنی‌ها بیش از 30 درصد از سهم جهانی خواهد شد.

اگر این ادغام صورت گیرد، بدهی‌های شارپ به بانک میژو و بانک توکیو-میتسوبیشی صاف خواهد شد.گفته می‌شود شارپ پس از ضرر و زیان‌های مالی مکرر، دو بار از منابع بانکی وام‌های کلانی گرفته است و به همین خاطر پس از افت مجدد در فروش‌های جهانی، تصمیم گرفت تا باد حراج به کمپانی باسابقه بزند و در این میان پای شرکت‌های غربی نیز باز شد اما سرانجام از صنایع تایوانی Hon Hai Precision به‌عنوان خریدار بالقوه یاد شد اما ژاپنی‌ها نگذاشتند این معامله انجام شود.

کمپانی «ژاپن دیسپلی» بیشتر دنبال حق ثبت اختراعات متعدد و منحصربه‌فرد شارپ است که از طریق آن می‌تواند نسل نوین نمایشگرهای سطح متوسط و کوچک را راهی بازارهای جهانی کند. شارپ بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نمایشگرهای کمپانی اپل است که چند ماه پیش شایعه شده بود کمپانی فاکسکان (شریک اپل) می‌خواهد شارپ را خریداری کند.سری جدید پنل های ال سی دی شارپ باهدف صرفه‌جویی بالا در مصرف انرژی در سال 2016 راهی بازارهای مصرف می‌شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر