تاثیر منفی چراغ‌های چشمک‌زن، روی سرعت وای فای

تاثیر منفی چراغ‌های چشمک‌زن، روی سرعت وای فای


براساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت مخابراتی Ofcom بریتانیا، تداخلات الکتریکی حاصل از چراغ‌های تزئینی که در جشن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است به کاهش سرعت وای‌فای شما منجر شوند. این در حالی است که در مدت زمان برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف، سرویس‌دهنده‌های اینترنتی با شکایات بیشتر کاربران در خصوص پایین‌بودن سرعت اینترنت روبرو می‌شوند. آن‌طور که از شواهد پیداست، چراغ‌های چشمک‌زن، بدترین تاثیر ممکن را بر روی سرعت اینترنت دارند.

اگرچه پیش از این نیز تاثیر دستگاه‌های الکتریکی روی اینترنت، مورد تایید قرارگرفته بود اما بر اساس گزارش منتشر شده توسط سیسکو، دستگاه‌هایی مانند فرهای مایکروویو، تلفن‌های بی‌سیم، دستگاه‌های بلوتوث، دوربین‌های ویدئویی بی‌سیم، ارتباطات مایکرویو موجود در محیط بیرون، کنترلرهای بازی بی‌سیم و مواردی از این دست، تاثیرات منفی بیشتری بر کیفیت اینترنت خواهندداشت.

راهکارهای زیادی به‌منظور برطرف کردن مشکل تداخل با وای‌فای وجود دارد که هر یک به موقعیت و وضعیتی که با آن روبر می‌شویم بستگی دارد. تغییر کانال مورد استفاده روتر وای‌فای و یا انتقال به باند فرکانسی 5 گیگاهرتز که تراکم کم‌تری در آن وجود دارد و یا حتی جابجایی دستگاه‌های ایجادکننده مشکل می‌توانند به عنوان راهکارهای قابل تامل، مدنظر قرارگیرند. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد در زمان برگزاری جشن‌های مختلف، باید سعی کنید تا حد امکان از مجاورت روتر وای‌فای با ریسه‌های لامپ و چراغانی‌ها، جلوگیری کنید!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر