بررسی ویژگی های securifi Almond+

بررسی ویژگی های securifi Almond+

بررسی ویژگی های securifi Almond+


لامپ هوشمندLED GE با دو شاخه peanut securifi به قیمت 15 دلار. ویندوز ، سنسور درب 25 دلار. سنسور حرکت PIR 30 دلار. کلید FOB 15 دلار و سنسور طوفان 25 دلار به فروش میرسد.securifi شامل لیست نسبتا گسترده ای از سنسور هاست که با Almond+ کار میکند. دستگاهای پشتیبانی شده شامل  لامپ های LED، سنسور های حرکتی و لرزش، قفل دربYale،Schlage و تر موستاتKwikset ازTrane، lowesو موارد دیگر است. محصولاتzingBee _ z-wave در فهرست قرار نگرفته اند. ولی ممکن است باAlmond+ پشتیبانی شوند. Securifi wiki دارای سیستمی است که با Almond+ کار نمی کند.

almondplus ha add sensor
Hands on
این بخش با تمام ویژگی های HA نیاز به اتصال به اینترنت دارد. برای آزمایش این بخش، تلفن همراه آی پد را از طریقWiFi به روترAlmond+  متصل می کنم.از این طریق می توان لامپ GE را خاموش یا روشن کرد. وضعیت برق و سنسور ها را بررسی کرد. پس از قطع اتصال به اینترنت روتر Almond+  دیگر نمی تواند دستگاهها را کنترل کند یا وضعیت سنسور ها را اعلام کند.
راه انداری دستگاه خانگی اتوماسیون ساده است و شبیه بیشتر دستگاههای دیگر است. برای وضعیت باتری دستگاه ، باید پوششی را از دستگاه جدا کرده و یک باتری نصب کنید. در دستگاه دکمه لینک را میبینید که شبیه LED  است. برای لینک سنسور، فقط دکمه لینک را 1 ثانیه نگه دارید سپس آیکون Add Drive  را در صفحه Almond+ انتخاب کنید. Almond+  دستگاه را پیدا کرده و موقعیت لینک را شناسایی می کند. با استفاده از صفه لمسی، لینک را شناسایی کرده و از این طریق می توانید نام سنسور و محل آن را تغییر دهید. اگر سنسور، لینک مربوطه را شناسایی نکند به لینکی که قبلا متصل بوده وصل می شود. اگر چنین اتفاقی افتاد دکمه لینک را حدود 10 ثانیه نگه دارید تا به تنظیمات پیش فرض سنسور بازگردید.بعد از اضافه کردن یک دستگاه ، صفحه نمایش بروز رسانی می کندو تعداد کل دستگاهای ZigBee و z-wave متصل را نشان می دهد.صفحه نمایش شکل زیر نشان می دهد که 6 دستگاه بهZingBeeمتصل است.

securifi almondplus ha status
در بررسی دستگاه های موجود ، فقطpeanut plug و لامپ GEقابل کنترل هستند. بقیه دستگاه ها تنها سنسور ها را می خوانند.با کلیک بر روی آیکون" ... "گزینه های قابل تنظیم از جمله تغییر نام سنسور و محل سنسور ظاهر میشود. کنترل دستگاها برای کاربر کمی پیچیده است. تمام عملکرد ها نمی تواند از طریق UI  وب یا بر نامه های تلفن همراه انجام شود ولی UI کارهایی را می تواند انجام دهد که بقیه برنامه ها نمی توانند انجام دهند. از طریق UI وب و برنامه های تلفن همراه می توانید وضعیت سنسور دستگاه را کنترل کنید. در تصویر زیر 6 دستگاه مرتبط با استفاده از UI وب نشان داده شده است.
لامپ GE 1# برای تنظیم نور است. یکی از بهترین ویژگی های آن زمانی است که بخواهید وضعیت کنترل دستگاه را تغییر دهید. UI وب قسمت های پنهان را نشان می دهد. روشن یا خاموش بودنpeanut plug  یا لامپGE  از قسمت های پنهانی است که دارای زمان 250 میلی ثانیه و 400 هزارم ثانیه است.

almondplus ha securifi almondplus ha web sensors
مرورگر تنها جایی است که شما میتوانید قوانینی را ایجاد کنید و به LAN  روتر متصل شوید. هرگز برای تغییر قوانین از طریق Konnect.securifi.com اقدام نکنید زیرا این ویژگی ها در دسترس نیستند. ایجاد قانون درsecueifi شبیه ایجادIFTTT  است. تصویر زیر ، معیار های انتخاب در سمت چپ و اقدامات در سمت راست را نشان می دهد.
توجه کنید که علاوه بر زمان و روز هفته، شرایطی برای تمام سنسور ها وجود دارد که home/away  جز آن شرایط نیست. شما می توانید شرایط چند گانه را انتخاب کنید اما همه آنها باید از قوانین پیروی کنند. باید به قانون هایی فکر کنید که به جای {یا} بیشتر از {و} استفاده شده باشد. براساس این قانون، تماس با سوییچ بسته به عنوان وضعیت انتخاب می شود. برای اقدامات، تنها میتوانید دستگاهای کنترل را انتخاب کنید. در این قسمتpeanut plug  یا لامپ GE  است و در مرحله بعد فلش نور GE  با روشنایی 50% انتخاب شده است.

smarthome securifi almondplus ha securifi almondplus ha rules
برای تغییر سوییچ در ب به {باز} یک قانونی شبیه چراغی که 4 بار فلش میزند وجود دارد و همچنین قانون دیگری که باعث روشن شدن چراغ GE  در 8 صبح و خاموش شدن آن در 6 بعد از ظهر می شود. در روز های هفته قانون ها می توانند ویرایش شوند و بین حالت های فعال و غیر فعال روشن بمانند. اگر قانون {درب باز} فعال شود و بر روی آیکون home/away کلیک شود در باز می شود و چراغ، 4 بار فلش میزند. اگر این قانون از کار بیفتد کلیک بر روی home/away  باعث روشن شدن چراغ فلش نمی شود. سوییچ درب بسته تا زمانی که بر روی آیکنhome/away کلیک نشود اجرا نمی شود. این اقدامات محدود هستند. برای مثال شما نمی توانید براساس تغییر در وضعیت یکی از سنسور ها پیام متنی یا ایمیلی را ارسال کنید. اگر securifi ، IFTTT را پشتیبانی کند می شود برخی از قوانین را از طریق ایمیل یا متن ایجاد کرد.

 ha securifi almondplus ha rule list
در حال حاضر هشدار از طریق نوتیفیکیشن ها محدود است و تنها از طریق پلت فورم اندروید امکان پذیر است.برنامه نوتیفیکیشن، برای ios در حال پیشرفت است.
 در شکل صفحه نمایش را می بینید که از طریق Nexus  وارد سیستم شده است. در حال حاضر ویژگی های beta که حتی درAlmond+ بوده است از سال 2014 مشخص شده است. و آیکون برای "زمان" و "آب و هوا" هنوز با علامت beta معرفی می شود.

smarthome securifi almondplus ha securifi almondplus ha notification log


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر