ابزار های امنیتی مهمترین دغدغه BackBox

ابزار های امنیتی مهمترین دغدغه BackBox


BackBox Linux 4.4 یک توزیع لینوکس بزرگ برای کارشناسان فن آوری اطلاعات و همه متخصصان تکنولوژی است که قصد تست نفوذ و ارزیابی امنیت سیستمهای خود را دارند. نسخه نهایی آن که در ماه جاری در اختیار علاقه مندان قرار گرفته، بسیار سریع بوده و استفاده از آن آسان است. BackBox که با یک میز کار مبتنی بر مدیریت پنجره (window manager) Xfce ارائه شده، یک توزیع کامل است که تمامی نرم افزار های استاندارد مورد نیاز کاربران را در بر دارد.


توزیع لینوکس BackBox
این توزیع مخازن نرم افزاری خاص خود را دارد و توسعه دهندگانش، یک اتاق کار مدرن به آن افزوده اند که شامل آخرین نسخه از پایدارترین نرم افزارهای پر کاربرد و شناخته شده ابزار هک می باشد.
هر چند BackBox در زمینه ارزیابی مسائل امنیت یکه تاز نیست، اما رویکردی متفاوت در رسیدن به اهداف طراحی شده، نسبت به سیستم عامل تخصصی CAINE Linux دارد. (کلمه CAINE سرنام عبارت Computer Aided INvestigative Environment می باشد)
BackBox هم به مانند CAINE این امکان را برای شما فراهم می آورد تا فعالیتهای شخصی خود را مخفیانه و غیر قابل نفوذ انجام دهید و در راستای تحقق این عمل، اقدامات بسیار بیشتری از یک پوشش هویتی در هنگام مرور اینترنت، انجام می دهد.
توسعه دهندگان این توزیع، ابزار امنیتی جدیدی برای نفوذ ناپذیر کردن فایلها و برخی اجزاء سیستم عامل، به آخرین نسخه افزوده اند که در مخازن استاندارد و یا دسکتاپ معمولی xfce خبری از آنها نیست.
BackBox تمرکز ویژه ای بر روی آنالیز برنامه های کار بردی تحت وب، آنالیز شبکه و ردیابی کاربران در شبکه ها دارد. سودمندی این روش توسط بسته های نرم افزاری برای ارزیابی آسیب پذیری، تحلیل های قانونی کامپیوتری و بهره برداری، به کار گرفته شده است.
BackBox همواره دو هدف کلیدی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است. ابتدا ارایه کارآیی بسیار بالا و در مرحله بعد مصرف حداقلی منابع در اجرا. و این دو معیار است که آن را ایده آل برای سخت افزارهای قدیمی تر میکند.
کمیته BackBox برای به روز نگه داشتن این توزیع با آخرین تحولات امنیتی، سالانه سه بار اقدام به انتشار نسخه جدید می نماید. BackBox 4.4 آخرین نسخه ارایه شده این توزیع با کرنل ۳٫۱۹ می باشد که بر پایه Ubuntu 14.04.3 انتشار یافته است. برخی امکانات مفید به این نسخه افزوده شده است. برای نمونه، به مدیریت فایل Thunar یک امکان شخصی سازی اضافه شده که کاربر می تواند دستورات امنیتی پر تکرار را به منو آن بیفزاید. همچنین در این نسخه، آخرین به روز رسانی ابزارهای هک انجام شده که این ابزارها عبارتند از : apktool, armitage, BeEF Project can-utils, dex2jar, fimap, JD-GUI, metasploit-framework, OpenVAS, setoolkit, sqlmap, Tor, Weevely, WPScan and zaproxy
BackBox بسیاری از برنامه های پرکاربرد روزانه را نیز در خود جای داده که از آن جمله می توان از مرورگر محبوب Firefox، ویرایشگر متن Geany، ویرایشگر تصویر GIMP و بسته اداری LibreOffice نام برد. اما عمده ترین تفاوت BackBox با سایر توزیع های مشابه، برنامه های کاربردی ردیابی کاربران در شبکه است که در منوهای Anonymous و Auditing قرار داده شده است.
حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این توزیع، یک پردازنده ۶۴ بیتی و یا ۳۲ بیتی با حافظه ۵۱۲ MB RAM و ۶GB فضای خالی دیسک می باشد. کارت گرافیک باید حداقل از رزولوشن ۸۰۰×۶۰۰ پشتیبانی کند و یک پورت USB و یا DVD-ROM نیز برای نصب لازم است.

منبع:شیراز لاگ

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر