چرا ویرایشگر اتم را انتخاب کنیم؟

چرا ویرایشگر اتم را انتخاب کنیم؟

با وجود اینکه ویرایشگرهای زیادی برای متن وجود دارد، چرا باید زمان خود را صرف یادگیری و استفاده از ویرایشگر اتم کنیم؟
استفاده از ویرایشگرهایی همچون Sublime و TextMate آسان است، ولی انعطاف آن‌ها کم است. ویرایشگرهای دیگری مانند Emacs و Vim بی نهایت انعطاف پذیر هستند، اما خیلی کاربرپسند نیستند؛ به این معنا که فقط برای زبان‌های برنامه نویسی خاصی، سفارشی می شوند.

ویرایشگر اتم مدعی است که می تواند بهتر از سایر ویرایشگرها عمل کند. رویکرد اصلی اتم، حفظ تعادل بین سهولت استفاده و امکانات پیشرفته هک می باشد. بدان گونه که این ویرایشگر، علاوه بر اینکه قابل استفاده برای یک دانش آموز مبتدی در برنامه‌نویسی است، ابزاری است که کاربران خود را به مرور زمان تبدیل به یک هکر حرفه‌ای می‌کند.اتم در ابتدا به صورت آزمایشی معرفی شد، اما به تدریج تبدیل به ابزاری شد که بدون آن نمی‌توان زندگی کرد. درواقع اتم همان ویرایشگری است که انتظار آن می‌رفت.

هسته مرکزی اتم

بدون شک وب بدون اشکال نیست، اما پس از دو دهه توسعه، تبدیل به یک پلتفرم فوق العاده قابل انعطاف و قدرتمند شده است. بنابراین، زمانی که تصمیم به طراحی اتم (به عنوان یک ویرایشگر قابل توسعه) گرفته شد، بدون شک تکنولوژی وب انتخاب گردید.

وب بنیادی

مرورگرهای وب برای مشاهده صفحات وب بسیار مناسب هستند، اما کدنویسی  عملیات خاصی است که ابزارهای ویژه ای را نیز می طلبد. مهمتر از آن، یک مرورگر، به دلایل امنیتی، دسترسی به سیستم محلی را به شدت محدود میکند، بنابراین، ویرایشگری که نتواند فایل های محلی ایجاد کند یا زیرفرایندهای محلی را اجرا کند، برایش یک شکست محسوب می شود.

به همین منظور، اتم مشابه برنامه های تحت وب مرسوم ساخته نشده است. بلکه اتم، به صورت یک گونه اختصاصی شده از Chromium طراحی شده است که به جای یک مرورگر وب، یک ویرایشگر متن باشد. هر پنجره از اتم، اساساً یک صفحه وب است که به صورت محلی نمایش داده می شود.

از آنجایی که همه چیز به صورت محلی است، نیازی به نگرانی راجع به تست پایپلاین‌ها، الحاق اسکریپت ها و تعاریف ماژول آسنکرون نیست. اگر می خواهید کدی را بارگذاری کنید، تنها کافی است در ابتدای فایل، آن را فراخوانی کنید.

در آخر شما می‌توانید برای توسعه این ویرایشگر به آدرس گیت هاب آن مراجعه نمایید. شیرازلاگ نیز شما را در توسعه این ویرایشگر راهنمایی خواهد کرد.

منبع: شیراز لاگ

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر